۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
تصمیمات لحظه‌ای بخش خصوصی را دچار سردرگمی می‌کند
جهانگیری:

تصمیمات لحظه‌ای بخش خصوصی را دچار سردرگمی می‌کند

اسلامشهر- معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید بتواند قیمت ارز و نرخ تورم را پیش‌بینی کند،‌گفت: تصمیمات لحظه‌ای بخش خصوصی را دچار سردرگمی می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جنوب غرب و غرب استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه تولید از یک بنگاه حاصل می شود، اظهار داشت: فقط مدیر یک بنگاه به تنهایی مسئول خوب و یا بد کار کردن آن نیست بلکه عوامل و زیر مجموعه های دیگری نیز در آن دخیل هستند.

جهانگیری با بیان اینکه عملکرد بنگاه های اقتصادی تحت تاثیر محیط پیرامونی خود قرار دارند، گفت: سیاست خارجی در فعالیت بنگاه های اقتصادی نقش پررنگی دارد و در حال حاضر برون زایی و درون نگری دو رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و باید از همه ظرفیت ها استفاده شود و با دنیا نیز تعامل داشت تا اقتصاد کارآمد شود.

وی با بیان اینکه مواد اولیه و پول و صادرات محصولات همگی منوط به تعامل با دنیا است، افزود: مثلا برای خرید ماشینی که تکنولوژی روز دنیا است این مورد اهمیت دارد که می تواند از همه دنیا قطعه تامین کند یا خیر و یا محصولی را که تولید می کند می تواند صادر نماید یا خیر و وقتی صادرات انجام شد آیا این امکان فراهم است که پول آن را دریافت کند یا نه، ‌و به همین موازات سیاست اجتماعی و فرهنگی نیز در بنگاه‌های اقتصادی تاثیر گذار هستند و نمی شود هر کس هر موضعی که خواست بگیرد و بعد طلبکار مسئولین اقتصادی هم بود که چرا گرانی وجود دارد و وضع تولید خوب نیست.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه اقتصاد در دست بخش خصوصی است و باید امنیت و احترام برای بخش خصوصی تولید کرد، عنوان داشت: دارندگان بخش خصوصی و تولیدی ها نیازمند حمایت ویژه هستند و باید ارزش آنان را درک کرد.

جهانگیری افزود: از سال ۹۷ که جنگ اقتصادی آغاز شده نامگذاری سال ها همگی بر اساس موارد اقتصادی بوده است و اقتصاد متکی بر تولید قادر خواهد بود که مسیر توسعه را فراهم کند و موانع اقتصادی را بر طرف نماید.

وی اظهار داشت: بخش خدمات با پرداختن به بخش صنعت و کشاورزی کمرنگ نخواهد شد و بخش خدمات همیشه و در همه کشورها تعیین کننده بوده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سیاست هایی هستند که در بنگاه های اقتصادی نقش تعیین کننده دارند گفت: تصمیم های لحظه ای اداره صمت برای ممنوعیت واردات و صادرات بخش خصوصی را دچار سردرگمی می کند و باید بخش خصوصی بتواند قیمت ارز و نرخ تورم را پیش بینی کند و در این زمینه نیازمند این هستیم که قانون اصلاح شود.

جهانگیری با بیان اینکه سازو کارهای اقتصادی باید جایگزین دخالت های اداری حاکم  شوند،  گفت: در این خصوص از برنامه سوم اقتصادی به این سمت رفته بودیم و بهترین برنامه از نظر عملکردی محقق و تکلیف فعالان اقتصادی روشن بود.

کد خبر: ۸۱٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha