۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
ارائه خدمات به دامداران خراسان جنوبی توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خراسان جنوبی خبر داد:

ارائه خدمات به دامداران خراسان جنوبی توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)

بیرجند- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به استقرار «کاروان سلامت دام» این ستاد در استان گفت: با هدف محرومیت زدایی و توسعه اقتصاد مقاومتی در روستاها و مناطق عشایر نشین عملیات تخصصی دامپزشکی در چهار شهرستان انجام می‌شود.

سید مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کاروان سلامت و افزایش بهره‌وری دام وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، با هدف محرومیت زدایی و توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد روستایی و عشایری، به توسعه دامپروری در مناطق کمتر برخوردار خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه در حوزه دامی چالش‌های متعددی پیش روی روستاییان و عشایر استان است، بیان داشت: چالش‌های گسترده حوزه بهداشت و سلامت دام اعم از شیوع و بروز بیماری‌های متنوع دامی، شیوع طوفان‌های سقط جنین، تلفات گسترده دام بالغ و نوزاد موجب شده که عوائد اقتصادی قشر مولد در این حوزه در معرض تهدید گسترده قرار گیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور کاروان سلامت و افزایش بهره‌وری دام وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و به همت شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد به منظور جلوگیری از بروز تلفات ذکر شده، به درمان موارد بیمار، آموزش دامداران در بهبود راندمان دامپروری و کاهش مضرات و تلفات ناشی از چالش‌های بهداشتی و مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی در مناطق هدف می‌پردازد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: نوروز ۱۴۰۰، فرصتی شد که کاروان سلامت و افزایش بهره‌وری دام، مرحله آزمایشی عملیات خود را در استان خراسان جنوبی که یکی از استان‌های هدف طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه‌ای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه دامپروری و مرتع کاری است، را به اجرا بگذارد.

موسوی تصریح کرد: این عملیات تخصصی دامپزشکی توسط یک گروه ۲۰ نفره از روز ۴ فروردین ماه لغایت ۱۶ فروردین در استان خراسان جنوبی و در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، زیرکوه و طبس اجرا می‌شود.

به گفته وی افق فعالیت این مجموعه، حمایت از تمامی گروه‌های جهادی تخصصی دامپزشکی در سراسر کشور اعلام شده که در خراسان جنوبی به عنوان اولین استان اجرایی شده است.

کد خبر: ۸۰٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha