۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
 ۶۳ میلیارد دلار؛ درآمد بازیهای گوشی های هوشمند در سال گذشته
بازی های موبایل پرچمدار صنعت بازی

۶۳ میلیارد دلار؛ درآمد بازیهای گوشی های هوشمند در سال گذشته

با توجه به کاربرد گوشی های هوشمند در زندگی روزمره افراد، از این رو انتظار می رود بازیهای موبایلی هم به گزینه ای برتر در صنعت بازی سازی تبدیل شود.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «بیت نیوز تودی»  در گزارشی به روند محبوبیت بازیهای موبایلی  پرداخته است : به نظر می رسد طی چند سال گذشته بخش خاصی از صنعت بازی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و آن بازی موبایل است. افراد بیشتری به این شکل از بازی علاقه نشان می دهند.

تمرکز شرکت های بازی ساز بر بازیهای موبایل
شرکت های بزرگ بازی نیز در حال شروع به دسترسی بیشتر به کاربران تلفن همراه هستند. بازی هایی که فقط در رایانه های شخصی یا کنسول های بازی انجام می شدند اکنون می توانند در تلفن های هوشمند پخش شوند. عناوین محبوب بازی مانند The Sims ، Call of Duty ، FIFA ، League of Legends و Ragnarok هم اکنون برای بازی در تلفن همراه نیز در دسترس هستند.

به راحتی می توان فهمید که چرا این شرکت های بازی ساز اکنون به دنبال بازار موبایل هستند. گزارشی که توسط نیوزو) Newzoo) منتشر شده حاکی از آن است که انتظار می رود صنعت بازی های موبایل تا سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد. سال گذشته، درآمد جهانی بازی های تلفن های هوشمند توانست به بیش از ۶۳ میلیارد دلار برسد.

از طرفی بازی با موبایل راهی ارزان برای انجام بازی های آنلاین است. مطمئناً ارزان تر از خرید رایانه شخصی، لپ تاپ یا کنسول های بازی مانند  ایکس باکس و پلی استیشن است.  این درح الی است که امروزه مردم تمایل بیشتری به خرید گوشی های هوشمند دارند.

در عین حال که  تلفن های هوشمند بسیار کاربردی هستند و می توان از آنها در موارد مختلفی استفاده کرد. به طوریکه یک مینی کامپیوتر است که متناسب با جیب افراد است و سرمایه گذاری در آن به جای دستگاه های دیگر بسیار ساده تر است. اکنون بسیاری از افراد وابستگی زیادی به دستگاه های تلفن همراه دارند که بسیاری از فعالیت های خود را با آن انجام می دهند، از جمله انجام معاملات آنلاین یا پرداخت قبض.

اکنون مردم به دنبال راه حل های دیجیتالی مانند استفاده از کیف پول های موبایل هستند که بتوانند پول خود را بصورت دیجیتالی ذخیره کنند یا از رمزارزها مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، دوج کوین و بسیاری موارد دیگر استفاده کنند. آنها ترجیح می دهند از چنین کیف پول هایی برای خرید اقلام یا حتی بازی های آنلاین استفاده کنند.

ظهور بازیهای ورزشی الکترونیکی (Esports)
وقتی Esports شروع شد، بیشتر در مورد مسابقات بازی های رایانه ای بود. برخی از عناوین مشهوری که در تورنمنت های بازی،  بازی می شوند، DOTA ۲ ، Counter-Strike: Global Offensive ، World of Warcraft  و بسیاری موارد دیگر هستند. با این حال، بازی های موبایل نیز در این بخش از بازی ها نفوذ  و به بخش سریعترین رشد در بخش ورزش تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۹، یک مسابقات Free Fire که در برزیل برگزار شد، توانست بیش از ۲ میلیون بیننده همزمان را به خود جلب کند. Free Fire World Series ۲۰۱۹ در کل ۱۳۰ میلیون بازدید داشته است.

در همین حال، فینال PUBG Mobile Club Open در همان سال نیز توانست در مجموع ۵۳۲ میلیون بازدید داشته باشد که ۱۱ برابر بیشتر از سال قبل است. این مسابقات در مجموع بیش از ۲ میلیون دلار جایزه داشت و بالاترین میزان تماشای آن به ۶۰۰ هزار رسید. این اعداد فقط نشان می دهد که چه میزان از این نوع بازیها نزد افراد شناخته شده است برخی فکر می کنند که بازی موبایل یک بازی واقعی نیست اما این مسابقات خلاف این را ثابت می کنند.

آینده بازیهای موبایلی
رشد بازی های موبایل در سال های آینده ادامه دارد. کمپانی های بازی سازی که بازی های موبایلی را ایجاد می کنند نیز درحال کار هستند تا عناوین  بازیهای خود را در دسترس کاربران تلفن های هوشمند سطح بالا و پایین رده قرار دهند که این مساله مطمئناً افراد بیشتری را به انجام بازی های موبایل علاقه مند می کند.

در دسترس بودن اتصال اینترنت  نسل پنجم ۵G می تواند تجربه کاربران تلفن همراه را  در حوزه بازی موبایلی بهبود بخشد. قابلیت سریعتر اینترنت باعث می شود برنامه ها و بازی های بهتر اجرا شوند. ۵G همچنین یک راه حل عالی برای بازی در فضای ابری است. این  مساله می تواند با استفاده از خدمات بازی ابری، افراد بیشتری را به بازی در هر دستگاهی، به ویژه تلفن های هوشمندشان، علاقه مند کند. از این گذشته، بازی های ابری تنها در صورتی می توانند لذت ببرند که بازیکن دارای اتصال اینترنتی سریع و پایدار باشد.

کد خبر: ۸۰٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha