۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
۶۵۵ فروشگاه صنایع‌دستی در استان زنجان فعال است/ انجام ۵۰۰ مورد بازرسی
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی زنجان:

۶۵۵ فروشگاه صنایع‌دستی در استان زنجان فعال است/ انجام ۵۰۰ مورد بازرسی

زنجان- ارجمند، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی زنجان با بیان اینکه ۶۵۵ فروشگاه صنایع‌دستی در سطح استان فعال است، گفت: فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۶۵۵ فروشگاه صنایع‌دستی در سطح استان زنجان فعال است، گفت: نظارت بر چگونگی عرضه صنایع‌دستی در کنار بررسی چگونگی رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل­‌های بهداشتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه تمام صنایع دستی با برچسب قیمت عرضه می‌ شود، اظهار کرد: فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد بازرسی از فروشگاه‌های صنایع دستی استان انجام شده و تخلفی تاکنون ثبت نشده است.

ارجمند تاکید کرد: فروشگاه‌های عرضه صنایع‌دستی استان در طول تعطیلات نوروزی می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عرضه صنایع‌دستی بپردازنند. 

وی با بیان اینکه دومین بازارچه­ دائمی با ۴۴ باب فروشگاه در پیاده راه سبز میدان نزدیک بازار شهر زنجان هم فعال است، ابراز کرد: همچنین این بازارچه در کنار نمایش صنایع‌دستی زنجان، مکانی برای تولیدکنندگان و فرصتی برای افزایش زمان حضور و توقف گردشگران در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی استان است.

کد خبر: ۸۰٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha