۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
قرارداد ایران و چین، امتیازی برای مقابله با تحریم هاست
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس:

قرارداد ایران و چین، امتیازی برای مقابله با تحریم هاست

میرتاج‌الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با اشاره به به انعقاد قرارداد مهم و راهبردی ۲۵ ساله‌ همکاری ایران و چین گفت: تحقق عملی این قرارداد می‌تواند حتی تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را رفع کند.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی افزود: این قرارداد نقشه راه همکاری مشترک بین ایران و چین در حوزه‌های مختلف برای ۲۵ سال آینده با رویکرد سرمایه گذاری و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف است تا بتوانیم به صورت ثابت و پایدار نفت و فرآورده‌های نفتی را به چین صادر کنیم.

وی انعقاد این قرارداد را یک امتیاز برای کشورمان دانسته و اضافه کرد: تحقق عملی این قرارداد می‌تواند حتی تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را رفع کند.

نائب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی این قرارداد را موضوعی فراجناحی و تصمیم نظام دانسته و تاکید کرد: همه مسئولان بر انعقاد آن متفق‌القول بوده و حرکتی مثبت در راستای مقابله با تحریم‌ها و خروج از انزوای اقتصادی و همکاری پایدار با کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونسیتی مخالفین این قرارداد هستند و این دلیلی بر اهمیت این قرارداد است تا همگی به‌صورت یکپارچه و متحد از این تفاهم‌نامه که نقشه‌راه ۲۵ ساله کشورمان است حمایت کنیم تا زمینه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در داخل کشور پدید آید.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی تصریح کرد: شایعاتی از قبیل واگذاری فلان بخش یا حوزه به چینی‌ها حقیقت ندارد و این قرارداد صرفا زمینه همکاری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده تا کشور چین در قبال خرید نفت در زمینه‌های مختلف زیرساختی از جمله خط ریلی در کشورمان سرمایه گذاری کند، گفت: در این حوزه احداث مسیر ریلی از شرق به غرب و شمال به جنوب میتواند سبب ایجاد اشتغال در کشور، سرمایه گذاری و تسهیل مشکلات حمل‌ونقل باشد.

کد خبر: ۸۰٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha