۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
۶۰ درصد آواربرداری مناطق زلزله زده قطور انجام شده است
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:

۶۰ درصد آواربرداری مناطق زلزله زده قطور انجام شده است

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۶۰ درصد آواربرداری.ها در مناطق زلزله زده قطور انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایسنا، محمود بدلی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه ارزیابی همه واحدهای خسارت دیده به اتمام رسیده و آوار برداری ها شروع شده ولی صعب العبور بودن منطقه، آوار برداری را سخت کرده است.

بدلی با تاکید بر اینکه در زلزله اسفند سال جاری در منطقه قطور ۴۶ روستا دچار آسیب شده اند، تصریح کرد: بعداز اعلام زلزله ۷۰ اکیپ ارزیابی وناظر فنی با۳۳دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین کار خود را در مناطق آسیب دیده شروع کردند.

وی اظهار کرد: در زلزله اخیر به صورت کلی چهار هزار واحد دامی، چهار هزار و ۷۵۰ واحد معیشتی، یک هزار و ۳۸۰ واحد شهری و چهار هزار و ۷۵۰ واحد روستایی تخریب ۱۰ تا۱۰۰ درصدی شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان درخصوص آخرین وضعیت آوار برداری  درمناطق زلزله زده نیز یاد آور شد: آواربرداری در مناطق زلزله زده ازهمان ساعات اولیه شروع شده و ۶۰ درصد آواربرداری مناطق زلزله زده به اتمام رسیده وامید است تا پایان ماه جاری به اتمام برسد.

وی افزود: صدور پروانه ساخت برای واحد های تخریب شده شروع شده و طبق برنامه ساخت و تعمیر تمامی واحدها نیز تا شش ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

بدلی خاطرنشان کرد: به تمامی واحدهای آسیب دیده با توجه میزان خسارت و آسیب وام های بلاعوض و تسهیلات بانکی کم بهره تعلق می گیرد.

کد خبر: ۸٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha