۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
دولت از کسب و کارهای حوزه گردشگری در آذربایجان‌غربی حمایت می‌کند
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

دولت از کسب و کارهای حوزه گردشگری در آذربایجان‌غربی حمایت می‌کند

ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: کسب و کارهای حوزه گردشگری به طور ویژه از حمایت دولت برخوردار می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری ایرنا، جلیل جباری روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: شیوع بیماری ویروسی کرونا و تبعات ناشی از آن آثار منفی گسترده‌ای بر تمام بخش‌های متکی بر اقتصاد گردشگری به همراه داشته و موجب کاهش سفرها و لغو رزروهای مسافران شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری خسارت فراوانی متحمل شده‌اند، بیان کرد: بر اساس مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مقرر شد، کسب و کارهای حوزه گردشگری به طور ویژه از حمایت دولت برخوردار شوند و بر همین اساس ضروری است اطلاعات صحیحی از حجم خسارت‌های وارده استخراج شود تا مبنای برنامه‌ریزی و اقدام قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در همین راستا به همه تاسیسات گردشگری اطلاع‌رسانی شده‌است تا ضمن مراجعه و ثبت‌نام در سایت اینترنتی myst.mcth.ir برای تکمیل فرم برآورد خسارت به صورت روزانه اقدام کرده و موارد را به همراه مستندات درخواستی از طریق سامانه مذکور ارسال کنند.

وی بیان کرد: این استان دارای بیش از ۳۶ هتل، ۵۳ مهمانپذیر، ۶ اقامتگاه بوم‌گردی، ۸۲ دفتر خدمات گردشگری، ۴۳ واحد پذیرائی بین راهی، یک سفره‌خانه سنتی، ۲ مجتمع گردشگری و ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است.

کد خبر: ۸٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha