۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
۲میلیون دلار تولیدات صنایع دستی آذربایجان غربی صادر شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲میلیون دلار تولیدات صنایع دستی آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه- جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از صادرات دو میلیون دلار تولیدات صنایع دستی استان در سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری دو میلیون دلار تولیدات صنایع‌دستی صادر شده و در ۱۲ شهرستان استان نمایشگاه صنایع‌دستی برپا شده است، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری از محل تسهیلات مشاغل خانگی، تبصره ۱۸ و ۱۶ و بنیاد برکت به ۱۸۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان تسهیلات پرداخت شده است.»

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۵۶ فقره مجوز صنایع‌دستی صادر شده است، تصریح کرد: همچنین در سال جاری برای ۴۷۲ نفر از محل مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۵۵ دلار انواع تولیدات صنایع‌دستی آذربایجان غربی شامل محصولات چرمی، صنایع چوبی مانند منبت و معرق، گلیم، سفال و سنگ‌های تزئینی و قیمتی به کشورهای خارجی صادر شده است.

جباری با اشاره به صدور ۶۹۱ فقره مجوز صنایع‌دستی افزود: همچنین در این مدت برای ۱۱۴۱ نفر فرصت شغلی از محل صدور مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی معرفی ۲۹ نفر از هنرمندان استان به تامین اجتماعی، راه‌اندازی یک باب خانه خلاق صنایع‌دستی، مستندنگاری و ثبت آثار فاخر یک مورد از تولیدات صنایع‌دستی استان در رشته منبت، شرکت ۲۰ نفر در نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی، باززنده‌سازی رشته پیکره‌تراشی و شرکت پنج نفر از هنرمندان استان در جشنواره فجر اصفهان را از دیگر اقدامات حوزه صنایع‌دستی برشمرد.

جباری به نقش تاثیرگذار آموزش در ایجاد بازار کار و رونق فعالیت اشاره و عنوان کرد: در این مدت ۸۸۶ نفر با حضور در دوره آموزش عمومی کوتاه‌مدت و ۱۳۰ نفر نیز با حضور در دوره آموزش‌های تخصصی ویژه شاغلین صنایع‌دستی از آموزش‌های ارائه شده در این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha