۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
توزیع ۶۱۲ تن مرغ طی هفته آینده در خراسان شمالی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد:

توزیع ۶۱۲ تن مرغ طی هفته آینده در خراسان شمالی

بجنورد- حاجی بگلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از توزیع ۶۱۲ تن مرغ در هفته آینده در استان خبر داد.

حسین حاجی بگلو در گفتگو با بازار با اشاره به توزیع ۶۱۲,تن مرغ در هفته آینده در استان، با تاکید بر اینکه خراسان شمالی جزء بهترین ها در کشور در بحث تامین و توزیع این محصول است، گفت: در حال حاضر ۸۸ واحد مرغداری در استان فعال است و این واحدها موفق به تولید ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سال گذشته شده اند.
وی بابیان اینکه ایستادن مردم در پای صف های مرغ در شان مردم استان نیست، افزود: علی رغم پیگیری ها مکرر متاسفانه شاهد حضور مردم در صف های مرغ هستیم که این موضوع در شان مردم استان نیست، گفتنی است فرایند توزیع مرغ در خراسان شمالی خیلی خوب نیست اما وضعیت این استان به نسبت استانهای همجوار کمتربوده و خراسان شمالی جزء بهترین ها در کشور در بحث تامین و توزیع این محصول است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل وضعیت  معیشتی و اقتصادی کشور سبد مصرفی خانوار به سمت مرغ گرایش پیدا کرده است و همین موضوع سبب پیداش صف های متعدد مرغ در سطح کشور شده است.
حاجی بگلو به مصوباتی که در جلسه تنظیم بازار در سال جدید تشکیل شد اشاره کرد و افزود: توزیع مرغ برای اقشار کم درآمد، روستاییان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و جامعه هدف باید ادامه دار باشد و همچنین بحث نظارت بر توزیع مرغ باید مجدانه پیگیری شود.
وی بابیان اینکه خراسان شمالی جز استانهای کمتر توسعه یافته است، بیان کرد: تقریبا ۵۰ درصد مردم این استان روستایی هستند و غالب افراد از سطح درامدی پایینی برخوردارند و به همین جهت در جلسه تنظیم بازار برای کاهش قیمت مرغ و همچنین تامین مرغ مصرفی مردم تاکید شده است.
تشکیل ۵۰۱ پرونده
وی در خصوص دلالانی مرغ افزود: بحث نظارت بر توزیع مرغ از بهمن ماه سال گذشته آغاز و تاکنون بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ بازرسی در این حوزه انجام شده است که از این تعداد ۵۰۱ مورد منجر به تشکیل پرونده و تخلفات و تعزیرات حکومتی شده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در خصوص تامین کالاهای اساسی برای ماه مبارک رمضان بیان کرد: برای تامین مرغ مصرفی مردم در ایام نوروز از ۲۷ م اسفند ماه سال گذشته تا به الان بالغ بر ۶۸۰ تن مرغ در سطح استان توزیع شده است که این میزان توزیع  ۳ برابر نسبت به سال گذشته بوده است و همچنین در هفته آتی ۶۱۲ تن توزیع در سطح استان پیس بینی شده است و قطعا برای ماه مبارک رمضان هم پیش‌بینی‌های لازم اتخاذ شده است. 
وی در پایان افزود: در جلسه تنظیم بازار و با وجود تاکید استاندار خراسان شمالی مقرر شد تا روزانه یک و نیم تن مرغ براساس درخواست رستورانها، واحدهای بوگردی و گردشگری بصورت آزاد تامین گردد تا این واحدها برای تامین مرغ مورد نیاز از سیستم دولتی استفاده نکنند و سبد مصرفی خانوار را محدود نسازند.
کد خبر: ۸۰٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha