۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مجلس پیگیر انجام تمامی احکام بودجه ۱۴۰۰ خواهد بود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مجلس پیگیر انجام تمامی احکام بودجه ۱۴۰۰ خواهد بود

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قانون برنامه بودجه ۱۴۰۰ نزدیک به ۶۳۰ حکم برای انجام امور کشور دارد، گفت: مجلس پیگیر انجام تمامی احکام بودجه ۱۴۰۰ خواهد بود، تا مردم طعم شیرین یک خدمت صادقانه و قانونمند را احساس کنند.

به گزارش بازار، اقبال شاکری با اشاره به اینکه نه ماه از شروع به کار مجلس می‌گذرد، گفت: مجلس تحقیقا و موکدا تمام موضوعات و پیگیری‌ها و طرح‌ها و سوالات و تذکراتش را بر محور بهبود وضعیت اقتصاد کشور برای داشتن یک ایران قوی گذاشته است.

وی با اشاره به مصوبات مجلس، اظهار کرد: مصوباتی هم که تاکنون مجلس داشته از جمله مصوبه مربوط به معیشت، مالیات بر خانه‌های خالی، احداث یک میلیون مسکن در سال، حمایت از افشاگران فساد مالی و شفافیت همگی در راستای داشتن یک ایران قوی مطرح می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را مانع اصلی در افزایش تولید دانست و تاکید کرد: مجلس باید اصل را بر پیگیری و نظارت بگذارد تا بتواند این ناهماهنگی را برطرف کند و دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظایفشان و احکام و قوانین‌شان بتوانند آن وظایف را درست انجام دهند.

وی همچنین عدم شفافیت را از مشکلات پیش روی تولید دانست و گفت: ما سامانه‌ها و سیستم‌ها و برنامه‌هایی نداریم که به صورت شفاف نشان دهد که دستگاه‌های اجرایی در مورد عملکرد خودشان دارند درست گزارش می‌دهند و یا خیر. یا بتوان رصد کرد کجا چه اتفاقی افتاده است. این شفافیت را در مجلس پیگیر هستیم و الان طرح شفافیت در دستور کار مجلس است و خیلی کمک می‌کند تا نارسایی‌ها یا همان موانع تولید را درست و به موقع شناسایی کنیم.

شاکری با بیان اینکه برای شفافیت و به موقع عمل کردن ما باید به صورت سازمان یافته و مهندسی و به صورت برخط این را پیگیری کنیم، اظهار کرد: اگر این دو اتفاق دست به دست هم بدهند به نظر می‌آید آن دستگاه‌های اجرایی که کار درستی انجام می‌دهند و بر اساس رصدهایی که ما می‌کنیم دارند تولیدشان را بر اساس نیازهای مردم به بهترین وجه انجام می‌دهند ما آن حمایت‌هایی که نیاز دارند را انجام می‌دهیم. از طرفی برعکس، دستگاه‌هایی که با عدم شفافیت و ناهماهنگی مانع بر سر راه تولید ایجاد می‌کنند ما می‌توانیم ورود کنیم و با نظارت و پیگیری و حتی تذکر و سوال و استیضاح این دستگاه‌هایی که ترک فعل می‌کنند و یا فعلشان را ناقص انجام می‌دهند، به مسیر صحیح برگردانیم.

وی بیان کرد: پیش بینی و برداشتم از فضای عمومی کشور این است که امسال سال خوبی برای مردم خواهد بود. ما باید به صورت جهادی و تمام وقت وظایف خودمان را در مجلس به صورت اصلی و اصولی برای این دو حوزه بگذاریم.

عضو فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس با اظهار به اینکه در حوزه تقینین مجلس به دنبال تصویب مصوبات در این زمینه‌ها است، عنوان کرد: اولین جلسه مجلس بعد از تعطیلات، یکشنبه ۱۵ فروردین ماه تولید یک میلیون مسکن در سال جزو اولین دستور است و دو بندش باقی مانده و بعد از تصویب، ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: طرح خوبی در زمینه اقتصاد دانش بنیان آورده‌ایم و در دستور کار مجلس است. این چرخه اقدامات متکی بر دانش‌ها را افزایش می‌دهد تا شرکت‌ها و موسسات و گروه‌هایی که دارند نیازهای مردم را بر اساس دانش بنیان می‌گذارند و تولید می‌کنند و رفع نیازهای مردم را راحت تر می‌کنند بتوانیم حمایت‌های قانونی را از این جا انجام دهیم.

شاکری تاکید کرد: ما هر چقدر بتوانیم ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم، اشتغال و ازدواج افزایش پیدا می‌کند و نیازهای مردم برآورده می‌شود.

وی به تصویب قانون برنامه بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: حدود سه ماه در مجلس وقت گذاشتیم و با حضور نماینده دولت در مجلس این قانون نهایی و در مجلس تصویب شد. در این بودجه یکسری تصمیمات و اصلاحات خوبی در جهت بهبود اشتغال، معیشت مردم، اقتصاد، محرومیت زدایی و بخش سلامت و بهداشت در بودجه صورت گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قانون برنامه بودجه ۱۴۰۰ نزدیک به ۶۳۰ حکم برای انجام امور کشور دارد، گفت: اگر ۲۱ تبصره این قانون، بندها و مواد الحاقیه‌هایش هر کدام به طور متوسط ۳۰ موضوع داشته باشند یعنی ۶۳۰ حکم دارد. در واقع در این بودجه ۶۳۰ حکم برای انجام امور کشور در بودجه ۱۴۰۰ تصویب شده و دولت و دستگاه‌های اجرایی و متصدیان امر باید این حکم‌ها را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس پیگیر انجام تمامی احکام بودجه ۱۴۰۰ خواهد بود، متذکر شد: دیوان محاسبات گزارش داده در بودجه ۱۳۹۸، ۴۰ درصد احکام بودجه یا انجام نشده و یا ناقص اجرا شده یعنی منافع آن تصمیمات به مردم نرسیده است و این کار درستی نیست. بنابراین مجلس احکام بودجه ۱۴۰۰ را با قدرت پیگیری خواهد کرد تا مردم طعم شیرین یک خدمت صادقانه و قانونمند را احساس کنند.

شاکری داشتن عزم جدی مدیران را برای حل مشکلات کشور ضروری برشمرد و گفت: اگر مدیری این کار را انجام نمی‌دهد صلاحیت ماندن را ندارد و اگر نمی‌تواند در این جهت حرکت کند باید جایش را به افراد دیگری دهد.

کد خبر: ۸۰٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha