۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
تلاش برای رشد اقتصادی اروند در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»/ ضرورت نگاه جهادی در سال ۱۴۰۰
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند مطرح کرد؛

تلاش برای رشد اقتصادی اروند در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»/ ضرورت نگاه جهادی در سال ۱۴۰۰

آبادان- موسوی، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال باید به فرمایشات مقام معظم رهبری عینیت ببخشیم و جامع عمل بپوشانیم و شاهد رشد و شکوفایی در بخش سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت در منطقه آزاد اروند باشیم.

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ که رونق تولید نام داشت، با همکاری هیأت مدیره و مدیر ارشد سازمان منطقه آزاد اروند توانستیم ۱۲ راهبرد را تعیین و با تمهیداتی که اندیشیده شد، بیش از ۱۰ واحد صنعتی راکد را به چرخه تولید بازگردانیم و ۲۳ واحد صنعتی دیگر را به بهره برداری رساندیم.

وی در خصوص عملکرد این معاونت در سال ۱۳۹۹ که سال جهش تولید نام داشت، افزود: از همان ابتدای سال طی بازدیدهای میدانی و تشکیل کارگروه ها و کمیته های مختلف؛ ۲۰ راهبرد را تعیین کردیم و به یاری خدا توانستیم یک سال بسیار خوبی را در بین مناطق آزاد و سرزمین اصلی داشته باشیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده، ۸۰ درصد راهبردهایی که در سال ۱۳۹۹ تعیین کرده بودیم محقق و خروجی آن بهره برداری از ۲۱ واحد تولیدی بود که کارنامه قابل قبولی برای این معاونت است.

اشتغال ۵۴۲ نفر
موسوی در خصوص سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال این ۲۱ واحدصنعتی، گفت: ۳هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و ۴۷ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی به همراه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۴۲ نفر از دستاوردهای مهم سال جهش تولید بود که جا دارد از همکاران بخش، صنعت، تولید، گمرک، بازرگانی، سرمایه گذاری و روابط عمومی در رسیدن به این موفقیت، تشکر کنم.

وی تاکید کرد: ۴۷۱ میلیون دلار میزان واردات ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای صنعتی بود، همینطور صدور ۲۵ مجوز کمیسیون ارزش افزوده برای واحدهای صنعتی منطقه که رقم بسیار بالایی در بین دیگر مناطق محسوب می‌شود و به تعبیری انقلابی در بحث تولید منطقه به شمار می رود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز خرسندی از احقاق ۸۰ درصد از راهبردهای سال گذشته، بیان کرد: با تمهیداتی که در راهبردهای سال ۱۴۰۰ تعیین خواهیم کرد به دنبال آن هستیم که ۲۰ درصد باقی مانده از سال پیش را در این سال محقق کنیم.

مانع زدایی و حمایت از تولیدات داخلی
موسوی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ ضمن داشتن نگاه درست، جهادی و مدیریت واردات، به دنبال مانع زدایی و حمایت از تولیدات داخلی و جهش تولید در راستای پیشرفت کشور و منطقه هستیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری، توضیح داد: امسال باید عینیت ببخشیم و جامع عمل بپوشانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری و شاهد رشد و شکوفایی در بخش سرمایه گذاری، صنعت و تجارت در منطقه آزاد اروند باشیم.

کد خبر: ۸۰٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha