۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
۲۰۶ واحد تولیدی طی ۲ سال در مازندران به چرخه تولید بازگشتند
رئیس سازمان صمت مازندران:

۲۰۶ واحد تولیدی طی ۲ سال در مازندران به چرخه تولید بازگشتند

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران گفت: طی دو سال گذشته ۲۰۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان با رفع موانع به چرخه تولید بازگشتند.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای رفع موانع تولید طی دو سال اخیر در استان اظهار داشت: سال قبل ۸۶ واحد تولیدی و سال ۹۸ نیز ۱۲۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

وی با عنوان اینکه در سال قبل اولویت استان راه اندازی واحدهای تولید بزرگ با اشتغال بیشتر بوده است، افزود: در این راستا تعدادی صنایع بزرگ تعطیل شده در استان با رفع موانع به چرخه تولید بازگشتند.

وی کاهش و توقف روند تملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: تا سال قبل ۱۸۰ واحد تولیدی و صنعتی توسط بانک ها تملک شده بودند که با اقدامات صورت گرفته، روند تملک در استان متوقف و کند شده است.

قوانلو یادآور شد: برخی از واحدها را تملک بانک ها خارج شدند و برای برخی دیگر نیز سرمایه گذاران جدید پیدا شده است.

رئیس سازمان صنت مازندران میزان تولید محصولات فولادی استان را طی سال قبل ۴۴۸ هزار تن و دارای رشد ۹۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن اعلام کرد و گفت: در تولید خودرو نیز با ۲۸ هزار دستگاه رشد ۳۳ درصدی داشته ایم.

وی ادامه داد: در تولید محصولات پتروشیکی نیز با ۵۰ هزار و ۳۵۳ تن تولید رشد ۲۰ درصدی، در تولید سیمان با دو میلیون و۱۵۸ هزار تن رشد ۱۴ درصدی داشته ایم.

کد خبر: ۸۰٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha