۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
ثبت اقامت ۵۲۰۰ نفرشب در مراکز اقامتی استان همدان
مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان خبر داد:

ثبت اقامت ۵۲۰۰ نفرشب در مراکز اقامتی استان همدان

همدان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از اقامت بیش از پنج هزار نفرشب در مراکز اقامتی این استان خبر داد.

به گزارش بازار و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی مالمیر گفت: بر اساس آمارها از ابتدای تشکیل ستاد خدمات سفر در ۲۸ اسفند تا روز چهارم فروردین ماه، پنج هزار و ۲۰۰ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی و دارای پروانه بهره‌برداری از این اداره کل اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: با ابلاغ مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و دستورالعمل نوروز ۱۴۰۰، همچنین ابلاغ پروتکلهای بهداشتی مختص تأسیسات گردشگری مرتبط با سفر از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، موزه ها و اماکن تاریخی، مراکز عرضه سوغات و صنایع دستی و وسایل حمل و نقل عمومی، در این ایام، نظارت مستمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع  بیماری کرونا به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در بازدیدهای انجام شده موارد مرتبط به‌خوبی توسط هتل ها و سایر تاسیسات گردشگری رعایت شده که قابل تقدیر است و در موارد جزئی نیز در راستای بهبود بیشتر، اخطارهایی به بهره برداران واحدها داده شد.

علی مالمیر گفت: در این ایام آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر و محوطه‌های تاریخی هگمتانه به ترتیب بیشترین آمار بازدید را داشته اند.

وی گفت: سیاست ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۰ مدیریت سفرها و نظارت بر سفر مسئولانه و ایمن است و در این زمینه با کمک دستگاه های مرتبط از فعالیت مراکز اقامتی غیر مجاز جلوگیری می کنیم.

کد خبر: ۸۰٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha