۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
دست سیاسیون از اقتصاد کشور کوتاه شود/دولت تلاشی برای تحقق شعار سال ها نکرد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

دست سیاسیون از اقتصاد کشور کوتاه شود/دولت تلاشی برای تحقق شعار سال ها نکرد

شیراز- رازقی، رئیس اتاق صنایع، کشاورزی و بازرگانی استان فارس،گفت: نباید اقتصاد کشور توسط افراد سیاسی اداره شود و باید اقتصاد به سویی حرکت کند که دست سیاسیون از اقتصاد کوتاه شود.

جمال رازقی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری، گفت: نزدیک به ۱۱ سال است که رهبر معظم انقلاب نسبت به نام گذاری سال بر اساس معیارهای اقتصادی اقدام کرده است با این حال طی سالیان گذشته هیچگاه این خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق نام گذاری سال محقق نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نام گذاری‌های اقتصادی سال انتظار می‌رفت حرکت مجموعه مدیریتی کلان کشور به گونه‌ای باشد که عاملی برای تحقق منویات رهبری باشد اما طی سالیان اخیر شاهد بودیم که هیچ تلاشی در مدیریت کلان دولت برای تحقق منویات رهبری وجود نداشت و فرامین رهبری مغفول مانده است.

رازقی ادامه داد: یکی از دلایلی که باید به دنبال پایش و عارضه‌یابی آن بود عدم تحقق منویات رهبری است از این رو باید در گام نخست نسبت به واکاوی علل عدم اجرایی شدن فرامین رهبری در مجلس و دولت پرداخت و باید به این پرسش پاسخ داد که چرا تاکنون منویات رهبری در نام گذاری سال‌ها محقق نشده است.

او ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در نام گذاری سال به موضوع پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها اشاره می‌کنند اشاره مستقیمی به موضوع اشتغال آفرینی دارند و باید با ایجاد راهکارهای مختلف زمینه را برای توسعه فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی فراهم نمود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار تصریح کرد: در واکاوی عدم توانمندی کشور در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هنوز اهداف بلند مدت ایران ۱۴۰۴ قابل تحقق نبوده و این در حالی است که با عقب گردی که در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و شاخصه‌ها داشته‌ایم جایگاه ایران در برخی از مجامع بین المللی نیز از بین رفته است.

کد خبر: ۸۰٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha