۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
مرزهای زمینی ایران و عراق تا ۱۵ فروردین بسته است
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور:

مرزهای زمینی ایران و عراق تا ۱۵ فروردین بسته است

قاسمی، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از توقف تردد مسافری از مرزهای ایران و عراق تا ۱۵ فروردین، با درخواست وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش بازار، حسین قاسمی گفت: بعد از بحث افزایش بیماری در استان خوزستان و اعلام وزیر بهداشت مبنی بر اینکه کرونای انگلیسی از کشور عراق وارد استان خوزستان شده است، درخواست توقف ترددهای مسافری از مرزهای مشترک ایران با عراق مطرح شد که از همان زمان ترددها را محدود کردیم و تردد مسافری زیارتی متوقف شد.

وی ادامه داد:، اما اگر اتباع ایرانی در عراق بودند که به مرز مراجعه می‌کردند یا برعکس اتباع عراقی که در ایران بودند به مرز مراجعه می‌کردند، امکان عبور داشتند.

مدیرکل امور مرزی گفت: اخیرا استاندار ایلام درخواستی داشت که با توجه به روند افزایش بیماری در کشور عراق توقف مسافری در مرز مهران تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا کند و دستور وزیر کشور و فرمانده قرارگاه را به استانداری ایلام و ۴ استانی که با عراق مرز مشترک زمینی دارند، ابلاغ کردیم.

قاسمی یادآور شد: اگر افرادی به منظور کار همچون کارهای مهندسی و پیمانکاری بخواهند به عراق مراجعه کنند با بررسی مستندات امکان خروج یا ورود برای آن‌ها فراهم می‌شود، اما دیگر ترددهای مسافری متوقف شده است.

وی تاکید کرد: هموطنان از مراجعه به مرز خودداری و سفر خود را به زمان دیگر موکول کنند تا روند بیماری هم در ایران و هم در عراق کاهش یابد و خطری هموطنان را تهدید نکند.

کد خبر: ۸۰٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha