۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
توزیع اندک گوشت مرغ، بزرگترین مشکل میادین
مدیر میدان میوه و تره بار جلال آل احمد مطرح کرد

توزیع اندک گوشت مرغ، بزرگترین مشکل میادین

رضایی تبار، مدیر میدان میوه و تره بار جلال آل احمد گفت: توزیع اندک گوشت مرغ در میادین و مراجعه بیش از ظرفیت عرضه شده بزرگترین مشکل میادین است.

به گزارش بازار، علی اکبر رضایی تبار افزود: روزانه بین ۹ تا ۱۵ تن مرغ در میادین توزیع می‌شود و این عدد را ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی تعیین کرده است.

وی گفت: به هر نفر سه عدد مرغ تحویل می‌دهیم و روزانه از ۸ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه گوشتمرغ مصوب دولتی به مردم عرضه می‌شود.

رضایی تبار گفت: گوشت مرغ مانده بین مردم توزیع نمی‌شود، چون مرغی نمی‌ماند تا بخواهیم بصورت مانده به مردم تحویل دهیم.

رضایی تبار افزود: بعد از تحویل مرغ به میادین در نهایت از امروز تا فردا صبح نگهداری و توزیع می‌شود و هیچ مرغی بیش از ۲۴ ساعت در مجموعه نمی‌ماند و این شرایط در میادین دیگر میوه و تره بار هم حاکم است.

رضایی تبار درباره اندازه مرغ‌های توزیعی افزود: وزن مرغ‌ها معمولاً یک کیلو و ۱۰۰ گرم تا ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم است.

وی گفت: ممکن است بعضی مواقع وزن برخی مرغ‌ها کمتر باشد، اما به صورت کلی همه این مرغ‌ها با تایید دامپزشکی تحویل میادین میوه و تره بار می‌شود.

مدیر میوه طرح بال جلال آل احمد افزود: مردم هم باید خریدشان را بیشتر مدیریت کنند و شاهد هستیم که برخی بیش از مقدار نیازشان به دنبال تهیه مرغ هستند.

وی گفت: مثلا اگر برای سبد خانواده سه مرغ تعیین شده است برخی ترجیح می‌دهند ۹ یا ۱۰ و حتی ۱۵ عدد مرغ تهیه کنند که این رفتارها بازار را با مشکل می‌کند.

در میادین توزیع مرغ به صورت عمده توزیع نمی‌شود و فقط به صورت خرد، به شهروندان داده می‌شود و مغازه داران هم باید با مراجعه به میدان بهمن سهم شان را دریافت کنند.

رضایی تبار افزود: البته اگر میزان توزیع مرغ، قابل قبول باشد، هیچ وقت شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود.

وی گفت: ظرفیت مرغ در میدان میوه تره بار جلال روزانه ۲۰ تا ۲۲ تن است، اما ۶ تا ۹ تن مرغ توزیع می‌شود و طبیعی است که شاهد ایجاد خلاء در بازار باشیم.

مدیر میدان میوه تره بار جلال آل احمد افزود: در حال حاضر فقط در مراکز ۲۲ گانه میوه تره بار مرغ توزیع می‌شود و وقتی در شهر بزرگی مثل تهران عرضه مرغ مصوب به میادین محدود می‌شود آمار مراجعه هم افزایش می‌یابد و ما شاهد تشکیل صف‌های طولانی می‌شویم.

کد خبر: ۸۰٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha