۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
نهادینه‌سازی ارزش آب در جامعه ضروری است
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی:

نهادینه‌سازی ارزش آب در جامعه ضروری است

تبریز- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با تاکید بر ارزش بی کران و بی مانند آب در جوامع بشری، گفت: نهادینه سازی ارزش گذاری به این رحمت و نعمت الهی توسط رسانه ها در جامعه بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده با بیان اینکه نام گذاری روز جهانی آب همه ساله توسط سازمان ملل انجام می شود، اظهار داشت: آگاه سازی و ترویج اهمیت آب در حیات جوامع انسانی به اقشار مختلف جامعه  از مهم ترین اهداف این روز می باشد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اهمیت شستشوی مکرر دست ها با آب ، اهمیت این ماده بی بدیل را به ویژه در بهداشت عمومی مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: وقتی صحبت از ارزش آب می شود باید از منظر اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی هم به این مقوله توجه کرد تا ارزش واقعی آن بر همگان مشخص تر شود.

غفارزاده با تاکید بر ضرورت توجه رسانه ها، تاثیر گذاران و تشکل های مردم نهاد به ارزش آب، افزود: ارزش آب بسیار بیشتر از قیمت آن است؛ آب برای خانوارها، غذا، فرهنگ، بهداشت عمومی، آموزش، اقتصاد و یکپارچگی محیط طبیعی دارای ارزش بسیار زیادی است که این واقعیات باید توسط رسانه ها همگانی شود.

وی اصلاح الگوی بهینه مصرف آب در آذربایجان شرقی را ضروری خواند و ادامه داد: در این راستا باید تلاش کنیم تا ظرفیت بهره وری و ارزش افزوده از آب را بالا ببریم.

غفارزاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی با ۱۴۶ سد و ظرفیت ذخیره سازی ۵۸۱ میلیون مترمکعب آب بیشترین تعداد سد را در کشور دارد، گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب معادل ۴۸ درصد ظرفیت سدهای استان در مخزن سدها ذخیره سازی شده بود.

کد خبر: ۸۰٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha