۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
صادرات و واردات ۱۳۰ میلیون تن کالا در سال ۹۹/ صادر کننده بنزین شده ایم
معاون اول رئیس جمهوری در یاسوج:

صادرات و واردات ۱۳۰ میلیون تن کالا در سال ۹۹/ صادر کننده بنزین شده ایم

یاسوج- معاون اول رئیس جمهور گفت: سال ۹۹، ۱۳۰ میلیون تن کالا از بنادر کشور صادر و یا وارد شد.

به گزارش خبرنگار بازار،  اسحاق  جهانگیری عصر دوشنبه  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن دولت یاسوج، افزود: پشتیبانی از تولید در سال ۱۴۰۰ مورد تاکید بوده و راه افتادن تولید به عنوان یک سیاست راهبردی برای کشور اقتدار می آورد.

جهانگیری از تامین نیاز داخلی بنزین خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ نه تنها تامین کامل نیاز داخل عملیاتی شد، بلکه صادر کننده بنزین شدیم و از این طریق ارز آوری شکل گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری به ظرفیت سازی و تولید داخلی در زمان کرونا اشاره کرد و گفت‌: با شیوع کرونا واردات ماسک برای ما مهم بود و تولید ما به ۲۰۰ هزار عدد می رسید.

جهانگیری با بیان اینکه اروپایی ها نگذاشتند به کشور ماسک وارد شود و از سایر کشورها اقدام کردیم، گفت: روز گذشته وزیر صمت از تولید ۲۷ ‌میلیون ماسک داخلی خبر داد.

جهانگیری با اشاره به کاهش وابستگی بودجه به نفت و مدیریت منابع  در سال ۹۹، گفت‌: در این سال تنها ۹ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی بود و این مهم در حالی است که باید ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از این محل برای بودجه استفاده می شد.

وی افزود: با وجود این شرایط، افزایش حقوق کارمندان، همسان سازی در بخش بازنشستگان و چندین محور فعالیت حمایتی و توسعه ای شکل گرفت.

جهانگیری با اشاره به تحریم ها و شیوع کرونا، گفت: معیشت مردم در این سال سخت شد.

کد خبر: ۸۰٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha