۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
نصب بیش از ۴۰۰ کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز استان همدان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبرداد:

نصب بیش از ۴۰۰ کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز استان همدان

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: سال گذشته ۴۴۳ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز استان همدان نصب شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت آب منطقه ای همدان حفاظت از منابع آبی و به ویژه آب‌های زیرزمینی است که در این راستا ۲۰ چاه نیروگاه شهید مفتح پلمب د و پساب تصفیه شده شهر همدان به آنجا منتقل شد ضمن اینکه در راستای تامین آب منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و پتروشیمی هگمتانه نیز پساب اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان افزود: با بکارگیری اقدامات مختلفی از جمله پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور و محدود کردن مصرف چاه‌های مجاز از اُفت بیشتر آب‌های زیرزمینی جلوگیری و حتی در برخی از دشت‌ها وضعیت این گراف‌ها را بهبود ببخشیدیم.

وی عنوان کرد: کبودرآهنگ با ۱۲۹ چاه بیشترین و فامنین با سه حلقه چاه، کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند و شهرستان همدان نیز با انسداد ۱۲۳ چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار دارد.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تعادل بخشی از ابتدا تاکنون در همدان تاکنون، نزدیک به چهار هزار و ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پرو مسلوب المنفعه شده و از برداشت ۲۸۹ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان همدان را بازرسی می‌کنند؛ عنوان کرد: ۱۵ گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

ستوده بیان کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

کد خبر: ۸۰٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha