۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
اختیارات استان‌ها افزایش پیدا کند/ لزوم حذف قوانین زائد
استاندار کرمان:

اختیارات استان‌ها افزایش پیدا کند/ لزوم حذف قوانین زائد

کرمان- استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید در راستای تحقق شعار امسال اختیارات استان ها افزایش پیدا کند، گفت: باید از تولید ملی پشتیبانی شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در گفت و گویی با موضوعیت شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ازسوی مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها، بر روی بحث اقتصاد، تولید و پشتیبانی از این موارد متمرکز شده اند که نشان می دهد موضوع اقتصاد، معیشت مردم و بحث تولید و خودکفایی با محوریت های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه ایشان همواره بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نقطه آسیب کشور طی سال های اخیر مسائل اقتصادی بوده و دشمنان جمهوری اسلامی نیز با آگاهی از این موضوع، سال هاست که مسائل اقتصادی ما را مورد تحریم قرار داده اند، افزود: برهمین اساس در تداوم این نامگذاری ها و تداوم تمرکز بر روی این موضوعات، مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند که بسیار هوشمندانه و دقیق بود.

استاندار کرمان با بیان اینکه در حوزه تولید ظرفیت و امکانات بسیار زیادی در کشور و به ویژه استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: مردم ما نیز توانمندی‌های زیادی داشته و در جذب سرمایه نیز خوشبختانه در کشور با مشکل زیادی روبرو نیستیم اما در عمل وقتی برای تولید، کسب و کار و سرمایه گذاری کسانی می خواهند اقدام کنند با موانع متعدد قانونی مواجه می شوند.

زینی وند با بیان اینکه تمرکز گرایی، غیرشفاف بودن قوانین، واردات بی رویه و غیرحساب شده و... مواردی بوده که تولید ملی را تا حدودی تضعیف کرده یا حداقل در تداوم نامگذاری شعار سال قبل با عنوان «جهش تولید» همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموند به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، افزود: خوشبختانه در کشور این موانع شناسایی شده است و برای اینکه بتوانیم در تولید، جهش قابل قبولی ایجاد کرده و ظرفیت های مردمی را به کار گرفته و جذب سرمایه گذاری داشته باشیم و به تناسب آن تولید ثروت و افزایش جنبه های مختلف تولید را شاهد باشیم؛ باید مانند خیلی از کشورهای توسعه یافته مانع زدایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع قانونی بی جهت را رفع کنیم، ادامه داد: استعلامات متراکم غیرضرور در فرآیند تولید و دادن مجوز به کسب و کارها را باید رفع کنیم بنابراین شفافیت در قوانین و مقررات زدایی، کاهش حجم متورم قوانین و دقت دستگاه های نظارتی در این زمینه باید در دستور کار قرار گیرد.

ورود بی رویه کالاهای غیرضروری تولید ملی را فلج می کند
استاندار کرمان گفت: باید در سالی که با هوشمندی از سوی مقام معظم رهبری با نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است، عزممان را جزم کرده تا اولا روند جهش تولید را ادامه دهیم و ثانیا تمام مقررات زائد را که در گذشته شناسایی شده اند را به مجلس پیشنهاد و ارائه داده تا نسبت به رفع و حذف آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای تحقق شعار سال، اختیارات استان‌ها افزایش پیدا کند اظهار داشت: باید از تولید ملی پیشتیبانی شود زیرا پیشتیبانی از تولید ملی یعنی حمایت از کالای ایرانی، کارفرما،   کارگر و روند تولید خواهد بود.

وی با بیان این نکته که ورود بی رویه کالاهای غیرضروری که مشابه مرغوب تر آن در کشور تولید می شود، باعث فلج شدن تولید ملی خواهد شد، اظهار کرد: هم اکنون در تولید مواد مختلف در کشور شاهد تولیداتی با بالاترین کیفیت‌ها هستیم که متاسفانه مشاهده می کنیم برای فروش در داخل، با عنوان خارجی فروخته می شود که این امر سبب خواهد شد اعتماد به نفس تولیدکننده ایرانی زیر سوال برود.

زینی وند گفت: در خیلی از زمینه ها می توانیم خودکفا بوده و حجم زیادی از کالاهای خودمان را به کشورهای همجوار خودمان که صنعتی نیستند صادر کرده و در بازار این کشورها سهم عمده ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انتظار می رود در این سال، مجلس شورای اسلامی پای کار آمده و دولت نیز قوانین زائد را اعلام کرده و تجارب استان ها در زمینه را بگیرد. همچنین امیدواریم به بهانه این نامگذاری بسیار مهم و استراتژیک؛ بتوانیم از موانع غیرضرور عبور کرده و حجم قوانین را کاهش دهیم.

وی گفت: باید به صورت جدی و ملی و با مشارکت تمامی اقشار جامعه به ویژه دانشگاهیان از تولید ملی حمایت شود که اگر این اتفاق بیفتد در آینده نزدیک شاهد تحول در حوزه تولید ملی و خودکفایی در کشور بیش از این، خواهیم بود.

کد خبر: ۸۰٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha