۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
روند رو به رشد شاخص ها در صنایع راهبردی طی سال ۹۹
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد

روند رو به رشد شاخص ها در صنایع راهبردی طی سال ۹۹

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: شاخص های آماری حکایت از روند روبه رشد در صنایع راهبردی دارد و از ۲۷ زنجیره صنعتی ۱۷ محصول صنعتی با رشد قابل ملاحظه ای روبه رو بوده اند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب، افزود:سال ۹۹را با دو تهدید بزرگ شیوع ویروس منحوس‌کرونا و تشدید محدودیت‌های بین المللی آغاز کردیم و به ر غم تمام چالش هایی که برای کشور به همراه داشت با همکاری دلسوزانه مردم و صنعتگران عزیز کشورمان به فرصتی برای جهش بخش صنعتی کشور تبدیل شد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی با همراهی ملّت و تلاش و تدبیر دولت و در اجرای منویات مقام معظم رهبری توانست گام‌های بزرگی در حوزه خوداتکایی در تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا و توسعه صنعتی کشور بردارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد :در شرایطی که اغلب کشور ها با مشکل کمبود ماسک ومواد ضد عفونی کننده دست به گریبان بودند، جهادگران عرصه صنعت با تلاش های شبانه روزی و ظرف مدت زمان کوتاهی توانستند، کشور را در تولید محصولات مقابله با کرونا خوداتکاء نمایند.

صادقی نیارکی گفت: سال ۹۹ را در حالی به پایان رساندیم که شاهد افزایش بیش از ۱۳۵ برابری تولید ماسک سه لایه و۲۱۳ برابری تولید ماسک N۹۵ در کشور هستیم و دستاوردهای خوبی در ساخت تجهیزات و ماشین آلات تولید ماسک بدست آوردیم.

وی اضافه کرد: در کنار توانمندسازی صنایع در تولید محصولات مقابله با کرونا شاهد افزایش رغبت سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی کشور بودیم واشتغالزایی در کشور بیش از۲۲درصد رشد داشت و بیش از۶هزارو ۴۹۱ واحد صنعتی به مرحله بهره برداری رسیدند.

معاون امور صنایع وزارت صمت احیاء واحدهای راکد را دستاورد دیگری دانست که در سال ۹۹ برای کشور رقم خورد و بیان کرد: بیش از ۱۴۸۷واحدی تولیدمتوقف به چرخه تولید بازگشتند.

وی تصریح کرد: همچنین شاخص های آماری حکایت از روند روبه رشد در صنایع راهبردی نظیر لوازم خانگی، خودرو، پتروشیمی، لاستیک و ... دارد و از بین ۲۷ زنجیره صنعتی ۱۷ محصول صنعتی با رشد قابل ملاحظه ای روبه رو بوده اند.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان، ضمن تبریک و تهنیت سال جدید، مراتب قدردانی خود را از تلاش های صادقانه جامعه صنعتی کشور و همکارانش در مجموعه وزارت صنعت، معدن وتجارت ابراز داشت و گفت: با این امید که سال پیش‌رو، سالی سرشار از نشاط و موفقیت و به دور از رنج و محنت برای مردمان سرزمینم باشد و شاهد شکوفایی و اعتلای کشور عزیزمان ایران باشیم.

کد خبر: ۸۰٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha