۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
مصرف کود و سموم کشاورزی در مازندران کاهش یافته است
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران:

مصرف کود و سموم کشاورزی در مازندران کاهش یافته است

ساری- رمضانی، رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به روند کاهشی مصرف کود و سموم کشاورزی در استان از کشاورزان خواست تا نهاده ها را از مراکز معتبر تهیه کنند.

علی محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره میزان نیاز کود و سم کشاورزی استان اظهار داشت: متوسط مصرف کود اوره در ارقام محلی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار و کود فسفاته ۵۰ کیلوگرم و پتاسه ۱۰۰ کیلوگرم است.

وی افزود: با توجه با اینکه همکاری خوبی بین کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی برقرار است، کلاس های آموزشی خوبی برای مصرف استاندارد کود و سم برپا شده تا میزان مصرف طبق استانداردها باشد.

وی ادامه داد: میانگین مصرف کود طبق آمار سال گذشته برای نسل اول آفات ساقه خوار برنج حدود ۱۰ درصد بوده است و این نشان می دهد که کشاورزان مدیریت مزرعه را اعمال می کنند.

رمضانی با بیان اینکه آمار مصرف سموم در استان رو به کاهش است آن را نشان دهنده توجه به نکات علمی و فنی دانست و از کشاورزان خواست تا حواله های کود و سموم کشاورزی را از مراکز جهاد کشاورزی تامین کنند.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه از نظر توزیع و عرضه کود شیمیایی در استان مشکل نداریم، گفت: دریافت حواله از کارگزاری ها و مراکز جهاد کشاورزی سبب می شود تا شاهد عرضه سموم تقلبی نباشیم.

 بیش از ۲۱۵ هزار هکتار مزرعه برنج در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۸۰٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha