۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
نبود پشتیبانی، اصلی‌ترین مانع بر سر تولید است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نبود پشتیبانی، اصلی‌ترین مانع بر سر تولید است

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید داخلی و جبران کاستی های در مسیر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ را در نظر گرفتند.

به گزارش بازار، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ سومین سالی است که دستور کار سیاست‌گذاران و مردم، پشتیبانی از تولید کنندگان تعیین می‌شود، گفت: امسال رهبر معظم انقلاب در تعیین شعار سال، روی نقاط ضعف و موانع تحقق شعارهای سال‌های قبل تمرکز کردند.

محسن زنگنه افزود: دو مانع مهم بر سر راه تولید در کشور وجود دارد که نبودِ "پشتیبانی" اصلی‌ترین عامل است.

زنگنه افزود: رهبر معظم در اختصاص شعار امسال پوشش نقاط ضعف سه سال گذشته از سال ۹۵ را خواستار شده اند. پشتیبانی نشدن در زمینه بخشنامه‌ها و سیاست گذاری‌های تولید از نقاط ضعف ماست. اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به تولیدکالاهای اساسی فقط رانت و فساد ایجاد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به گذر از هفت خوان رستم در ایجاد کسب و کار و کارگاه‌های تولیدی و مجوزها اشاره کرد و آنرا عاملی دانست که مانع از جهش تولید در سال گذشته شد.

او کسب مجوز، رانت و تعارض منافع را از اصلی ترین موانع بر سر راه تولید دانست و افزود: وجود رانت و تعارض منافع از جمله مشکلات و موانع تولید است. در کشور ما ۴ هزار و ۵۰۰ معادن غیر فعال وجود دارد که عده‌ای فقط به گرفتن مجوز اکتفا کرده و به انتظار ارزش افزوده آن نشسته اند. هیچ مرجعی هم نیست که این مجوزها را باطل کند.

زنگنه گفت: شعار امسال (تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها) با شعار سال ۹۸ (رونق تولید) و ۹۹ (جهش تولید) یکی است با این تفاوت که رهبری تقویت پشتیبانی تولید که همان نقطه ضعف سال‌های گذشته است خواستار شدند.

او مشکل اصلی در رفع موانع تولید را کلی گویی ها اعلام کرد و گفت: مسئولین بجای حرف‌های کلان بهتر است از اقدامات عملیاتی و کاربردی در حل مشکل تولید صحبت کنند تا به نتایجی مثبتی دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۸۰٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha