۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
نباید به بخش کشاورزی با دید حمایتی نگاه شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

نباید به بخش کشاورزی با دید حمایتی نگاه شود

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید به بخش کشاورزی با دید حمایتی نگاه شود، گفت: اعتبارات زمانی برای پروژه‌ها تعریف می شود که نتیجه مطلوب در طرح پایلوت بدست آمده باشد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه بررسی اعتبارات مدیریت حفظ نباتات سازمان اظهار داشت: باید طرح‌های پایلوت چندین سال کار شود و به نتایج مطلوب و سود دهی برسد تا کشاورزان نسبت به انجام طرح رغبت داشته باشند و اعتبارات زمانی برای پروژه‌ها تعریف می‌شود که نتیجه مطلوب در طرح پایلوت بدست آمده باشد.

وی افزود: برای اینکه یک طرح کشاورزی مورد حمایت کشاورزان شده و تشویق به انجام پروژه شوند، باید هزینه زیادی گذاشته شود اما اگر این هزینه باعث افزایش عملکرد در واحد سطح شود و کشاورز به عینه افزایش بهره‌وری را مشاهده کند، مسلماً این طرح مورد استقبال همه کشاورزان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به وظایف حوزه ترویج کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید قبل از اینکه دیگران در ارتباط با عملکرد این حوزه قضاوت کنند، خودمان به بررسی کارکردمان اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: همواره بررسی عملکرد خود باعث مشخص شدن نقاط ضعف و برنامه‌ریزی برای حل نقاط ضعف بوده و این می‌تواند باعث حل مشکلات و چالش‌هایی شود که در آینده با آن مواجه خواهیم بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: نباید به بخش کشاورزی با دید حمایتی نگریسته شود، چرا که در این صورت پیشرفتی حاصل نخواهد شد و باید بخش کشاورزی را یکی از حوزه‌های اقتصادی دانسته و برای افزایش درآمد حوزه‌های دیگر و زیر مجموعه بخش کشاورزی را هماهنگ کرد.

فتحی به عوامل از بین برنده محصولات کشاورزی از طریق سن گندم اشاره کرد و گفت: یکی از این عوامل، وجود مزارع رها شده است و طبیعتاً بخش حفظ نباتات برای رفع این مشکل باید چاره اندیشی کند.

وی افزود: مهم‌ترین بستر برای بهبود شرایط و ایجاد اعتبار برای مبارزه با آفت‌ها استفاده از طرح جهش تولید است که متاسفانه به دلیل عدم توجه و کم کاری برخی افراد این فرصت‌ها در حال از دست رفتن است.

فتحی به طرح جهش تولید اشاره کرد و افزایش عملکرد در واحد سطح را یکی از مؤلفه‌های آن دانست و گفت: برای افزایش عملکرد در واحد سطح باید به بهنژادی که همان اصلاح رقم بذر، بهزراعی و البته مبارزه با انواع بیماری‌ها ، امراض و علف های هرز و ... می باشد، توجه کرد.

کد خبر: ۸۰٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha