۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
چین بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا

چین بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار اروپا، چین موقعیت خود را به عنوان بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا در ژانویه حفظ کرد.

به گزارش بازار، براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار اروپا، چین موقعیت خود را به عنوان بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا در ژانویه حفظ کرد. چین بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا

آمار و ارقام رسمی و داده‌های منتشر شده در اداره آمار اروپا (یورواستات) نشان می‌دهد در ماه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، اتحادیه اروپا ۱۶.۱ میلیارد یورو (حدود ۱۹.۲ میلیارد دلار) کالا به چین صادر کرد که نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد رشد داشت، در حالی که واردات از چین با ۳.۸ درصد کاهش به ۳۳.۳ میلیارد یورو رسید.

از ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی، چین بزرگترین شریک تجاری اتحادیه بوده است. موقعیتی که قبلا متعلق به آمریکا بود. در گزارش یورواستات همچنین تصریح شده است که در کل ۲۸.۲ میلیارد یورو کالا از اتحادیه اروپا به آمریکا در ژانویه صادر شده است که ۹.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش نشان می‌دهد. در همین مدت زمان واردات کالا از آمریکا در مقیاس سالیانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، ۲۶.۳ ٪ کاهش یافته است.

انگلیس عضو سابق اتحادیه اروپا هم در ماه ژانویه هنگامی که رسماً از اتحادیه اروپا پس از یک دوره انتقال جدا شد، کاهش چشمگیری در تجارت با اتحادیه اروپا تجربه کرد. علت این کاهش نیز این است که داد و ستد کالا و خدمات از این به بعد، مشمول گمرک است.

طبق گزارش یورواستات، صادرات و واردات اتحادیه اروپا به و از انگلیس در ماه ژانویه به ترتیب ۲۷.۴ و ۵۹.۵ درصد کاهش یافته است. با این وجود انگلیس پس از چین و آمریکا سومین شریک تجاری اتحادیه اروپا در ماه ژانویه بوده است.

سرانجام اتحادیه اروپا در ژانویه ۸.۴ میلیارد یورو مازاد در تجارت کالا با سایر کشورهای جهان ثبت کرد اگرچه صادرات و واردات به ترتیب ۱۰.۸ و ۱۶.۹ درصد در این ماه در مقیاس سالیانه، کاهش داشتند.

کد خبر: ۸۰٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha