۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
بهره برداری از ۴۷ انبار سرد مکانیزه در اردبیل
استاندار اردبیل خبر داد

بهره برداری از ۴۷ انبار سرد مکانیزه در اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان ۴۷ مورد سردخانه و انبار سرد مکانیزه به ظرفیت ۱۷۵ هزار تن به صورت فعال در حال بهره برداری هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، اکبر بهنام‌جو در تشریح مصوبات نشست مشترک با معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تخصیص ۹۰ میلیارد تومان منابع مالی در قالب تسهیلات جهت بهره‌برداری از ۵۶ سردخانه فضای مورد نیاز انبار محصولات کشاورزی در استان اردبیل تامین می‌شود.

وی افزود: سردخانه های اتمسفریک زیر صفر، بالای صفر و انبار های سرد مکانیزه از اولویت‌های مهم صنایع تبدیلی استان اردبیل هستند که نقش مهمی در نگهداری محصولات کشاورزی، تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار دارند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان ۴۷ مورد سردخانه و انبار سرد مکانیزه به ظرفیت ۱۷۵ هزار تن به صورت فعال در حال بهره برداری هستند.

بهنام‌جو گفت: با توجه به اینکه نیاز استان به این صنایع ذخیره سازی ۴۰۰ هزار تن است، در حال حاضر برای ۵۶ مورد سردخانه و انبارهای سرد مکانیزه به ظرفیت ۲۷۵ هزار تن مجوز تاسیس صادر شده که با پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصد در حال احداث هستند.

رئیس کارگروه اشتغال استان اردبیل خاطر نشان کرد: با تامین تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان، بر اساس جدول زمانبندی تدوین شده شاهد بهره برداری از آنها تا مرداد ۱۴۰۰ خواهیم بود.

استاندار اردبیل اعلام کرد: پس از بهره برداری نیاز حال حاضر استان به سردخانه و انبار تامین خواهد شد.

کد خبر: ۸۰٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha