۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
انتشار اوراق مشارکت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

انتشار اوراق مشارکت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: مجوز لازم برای نقد شدن ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۹ شهرداری اخذ شد.

به گزارش بازار، سید مناف هاشمی با اعلام این خبر افزود: با همکاری و مساعدت دولت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، موانع موجود بر سر راه نقد شوندگی این اوراق مشارکت برداشته شد و بانک شهر بعنوان بانک عامل تعیین شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، دولت ۵۰ درصد اصل و سود این اوراق را تضمین می‌کند گفت: ۵۰ درصد ضمانت‌های دیگر را شهرداری تهران برعهده دارد و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ضمانت‌های لازم تهیه و به بانک عامل ارائه شود.

مناف هاشمی تصریح کرد: از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۹، مبلغ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان به توسعه و تجهیز مترو بویژه در خطوط ۶ و ۷ و ۴۵۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از اقدامات صورت گرفته در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه در ساخت و تجهیز ۹ ایستگاه مترو و خرید اتوبوس در سال ۹۹ از طریق هزار و پانصد میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ صورت گرفت ازین رو تسهیل در روند نقد شدگی این اوراق نقش موثری در تسریع ساخت، تجهیز و نوسازی حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت دارد.

کد خبر: ۸۰٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha