۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
حضور در بازار خارمیانه و آسیای میانه از اولویت های گروه صنعتی تهران شرق
مدیرعامل گروه صنعتی تهران شرق در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

حضور در بازار خارمیانه و آسیای میانه از اولویت های گروه صنعتی تهران شرق

توجه توجه این خبر مربوط به روزهای عید است توجه شود

صابری، مدیرعامل گروه صنعتی تهران شرق بر افزایش صادرات غیرنفتی ایران تاکید کرد و گفت: حضور در بازار کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه از مهم ترین برنامه های این شرکت برای توسعه صادرات غیر نفتی ایران است.

گروه؛ اصناف و بازرگانی: «مهرداد صابری» در گفتگو با خبرنگار «بازار» افزود: حضور در بازارهای صادراتی قفقاز جنوبی و شمالی و کشورهای جنوب خلیج فارس از دیگر برنامه های این شرکت برای افزاشی صادرات محصولات تولیدی این گروه صنعتی است.

وی با بیان اینکه افزایش صادرات در سال ۹۸ سبب شد که این شرکت توسط اتاق بازرگانی تهران به عنوان یکی از صادر کنندگان نمونه استان تهران معرفی شود، گفت: ارتقا کیفیت محصول همواره در توسعه صادرات این شرکت تاثیرگذار بوده و توجه به کیفیت محصولات یکی از اولویت های ما در این گروه صنعتی برای توسعه صادرات کالای ایرانی به بازارهای هدف در کشورهای خارجی است.

مدیرعامل گروه صنعتی تهران شرق با اشاره به تاثیر منفی شیوع بیماری کرونا بر صادرات تمام کشورهای جهان و مشکلات آن گفت: انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب و تهیه نقشه راه بتوانیم همچنان حضور فعال این شرکت در بازارهای صادراتی را حفظ کنیم و در سال ۱۴۰۰ نیز بتوانیم به روند رو به رشد صادرات غیر نفتی ایران ادامه دهیم.

صابری بیان کرد: خوشبختانه فرصت های خوبی برای توسعه صادرات محصولات ایرانی فراهم شده و با حمایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت و رفع مشکلات موجود تولید کنندگان ایرانی باید بر توسعه صادرات برای کسب درآمدهای ارزی اهتمام ویژه ای داشته باشد.

شایان ذکر است که شرکت نورد لوله و پروفیل تهران‌ شرق در سال ۸۰ در زمینه تولید انواع لوله و پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی و هم‌چنین ساخت اسکلتهای سنگین فلزی پیش‌ساخته با مسئولیت محدود ثبت و در سال ۸۶  فعالیت صنعتی خود را در تولید انواع لوله های صنعتی و ساختمانی کار خود را آغاز کرد.

این شرکت در زمینی به مساحت ۱۶۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۸۰۰۰ مترمربع سالن‌های تولید و انبار و با ظرفیت ۳۰ هزارتن در سال شروع به فعالیت نمود و طی مدت کوتاهی با اضافه نمودن خطوط تولید، ظرفیت تولید کارخانه به ۲۲۰ هزارتن انواع لوله از قطر ۰٫۵ الی ۵ اینچ و با ضخامت ۱ تا ۵ میلیمتر ارتقاء یافت در سال ۱۳۹۰ با توجه به رضایتمندی مشتریان و استقبال صنایع داخلی از تولیدات این شرکت و هم‌چنین دستیابی به بازارهای صادراتی، طرح توسعه کارخانه کلید خورد و همزمان با آماده سازی ۳۲ هزار مترمربع سالن‌های تولید و انبار در زمینی به مساحت ۵۳ هزار مترمربع در شهرک صنعتی عباس آباد نسبت به خرید و نصب خطوط تولیدی پیشرفته به منظور ارتقاء ظرفیت تولید تا ۷۰۰ هزارتن انواع لوله‌های صنعتی، ساختمانی، آب و گاز شهری و هم‌چنین قوطی های صنعتی و ساختمانی تا سایز ۱۶۰×۱۶۰ میلیمتر و تا ضخامت ۸ میلیمتر اقدام کرد.

فاز اول طرح توسعه این شرکت در بهمن ‌ماه ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید و فاز بعدی نیز با راه‌اندازی خط ۲۴ اینچ به منظور تولید محصولات متنوع از ضخامت ۸ تا ۲۰ میلیمتر در سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهد رسید که به امید به پروردگار متعال با تحقق این مهم، هدف اصلی این گروه بزرگ صنعتی که همانا تولیدات صادرات محور با برند تهران‌ شرق و میامی فولاد شرق می‌باشد محقق گردیده و توسعه بازار در کشورهای آسیای میانه، عراق وافغانستان صورت پذیرد.

به منظور حفظ ظرفیت پیش از طرح توسعه، در سال ۱۳۹۳شرکت نورد لوله و پروفیل میامی فولاد شرق تاسیس و با اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران، در مکان قبلی شرکت نورد لوله و پروفیل تهران‌شرق واقع در منطقه صنعتی خاتون‌آباد پاکدشت، در حال تولید است.

این شرکت هم اکنون بخشی از نیازهای بازار های داخلی و خارجی از جمله عراق، افغانستان، لبنان، ارمنستان و گرجستان را تامین می کند و در حال حاضر لوله های فولادی در سایزهای مختلف، قوطی، پروفیل از سبد تولیدی این کارخانه در استان تهران است.

کد خبر: ۸۰٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha