۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
تولید ۹ میلیون تن ورق سرد، گرم و میلگرد در واحدهای فولاد سازی
در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۹ محقق شد

تولید ۹ میلیون تن ورق سرد، گرم و میلگرد در واحدهای فولاد سازی

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدورو) اعلام کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال در مجموع ۹ میلیون و۶۹۰ و ۶۴ تن ورق گرم، ورق سرد و میلگرد و ۴۴ هزار و ۷۱۲ تن ریل ملی در واحدها ی فولادسازی کشور تولید شد.

بازار؛ گروه صنعت: در این مدت ۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۷۱۵ تن ورق گرم، ۲ میلیون ۵۹۹ هزار و ۱۵۲ تن میلگرد و یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۱۹۹ تن ورق سرد در واحدهای فولاد سازی کشور تولید شده است.

بر اساس این گزارش، در مدت یاد شده ۶۷۸ هزار و ۱۰۲ تن شمش فولادی، ۶۷۱ هزار و ۴۶ تن ورق عریض، ۷۴۷ هزار و ۸۷۷ تن تیر آهن، لوله ۶ هزار و ۸۷۰ تن، ریل ۴۴ هزار و ۷۱۲ تن، تسمه و کلاف ۲۹ هزار و ۷۸۷ تن و ورق کالوانیزه ۱۹۱ هزار و ۶۲۰ تن در کشور تولید شده است.

در ۱۰ ماهه نخست ۹۹ تولید اینکات به ۳۳ هزار و ۹۹۱ تن رسید و میزان تولید بلوم آلیاژ مهندسی به ۱۵۲ هزار و ۸۰۸ تن و بیلت آلیاژ مهندسی نیز به ۲۳۵ هزار و ۹۸۸ تن رسید.

در این مدت تولید اسلب فولادی در واحدهای فولاد سازی کشور به ۹ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۵۹۱ تن، بلوم به ۳ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۲۰۱ تن و بلیت فولادی به ۵ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۰۲ افزایش یافت.

تولید مس در شرکت ملی صنایع مس ایران
همچنین در این مدت در مجموع ۹۹۸ هزار و ۲۵۰ تن کنسانتره مس و ۲۹۲ هزار و ۷۱۴ تن آند و ۲۳۱ هزار و ۱۱۳ تن کاتد در شرکت ملی صنایع مس ایران تولید شده است.

طبق گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدورو) در ۱۰ ماهه نسخت سال ۹۹ در مجموع ۲ هزار و ۴۵۹ تن کنسانتره مولبیدن و ۲ هزار و ۳۳ تن مولبیدن در شرکت ملی صنایع مس ایران تولید شده است.

تولید آلومینیوم در مجتمع های آلومینیم سازی  
در این مدت در مجموع ۱۹۲ هزار و ۹۶۲ تن پودر آلومینا  و ۳۲۷ هزار و ۶۸۲ تن هیدرات آلومینیوم در کشور تولید شد و میزان تولید بوکسیت در مجتمع های آلومینیوم سازی کشور به ۶۷۹ هزار و ۴۶۲ تن رسید.

پیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که از ابتدای سال ۹۹ تا پایان بهمن‌ماه تولید ۲۵ کالا از ۳۸ کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی از جمله لوازم‌خانگی، شمش آلومینیوم، انواع خودرو سواری، فولاد و سیمان افزایش یافت .

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۲۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان بهمن ‌ماه است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸.۴ درصدی دشات.

در این مدت ۷۴ هزار و ۴۶۱ دستگاه وانت از سوی خودروسازان داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

محصولات منتخب معدنی
در این مدت ۲۲ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات فولادی تولید شد که نشان‌دهنده رشد هفت درصدی است.

تا پایان بهمن ماه تولید کاتد مس با رشد ۱۶.۷ درصدی به ۲۶۵ هزار و ۴۰۰ تن، شمش آلومینیوم خالص با رشد ۵۴ درصدی به ۳۹۶ هزار و ۵۰۰ تن و تولید آلومینا با افت ۱.۲ درصدی به ۲۱۱ هزار و ۴۰۰ تن رسید.

تولید ۶۲.۸ میلیون تن سیمان
در این مدت، کارخانجات سیمان ۶۲ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۱۰۰ تن سیمان تولید کردند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۲.۵ درصدی داشته است.

تا پایان بهمن‌ماه، تولید کنسانتره زغال‌ سنگ ۱.۹ درصد رشد ثبت کرد و به یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۰۰ تن رسید.

رشد تولید لوازم ‌خانگی
در این مدت تولید انواع تلویزیون با رشد ۴۰ درصدی در هم‌سنجی با پارسال به یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید، تولید یخچال و فریزر با رشد ۳۲.۱ درصدی در مقایسه با ۱۱ ماهه پارسال به یک میلیون و ۹۰۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسید.

همچنین کارخانجات داخلی در این مدت یک میلیون و ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی تولید کردند که دنسبت به سال گذشته رشد ۴۹.۹ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، تولید شیشه جام با رشد ۲.۴ درصدی به یک میلیون و ۶۵ هزار و ۹۰۰ تن، ظروف شیشه ای با رشد نیم درصدی به ۶۶۱ هزار و ۳۰۰ تن، ظروف چینی با کاهش ۶.۲ درصدی به ۵۱ هزار ۲۰۰ تن و چینی بهداشتی با افت هشت دهم درصدی به ۱۰۶ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

برپایه این گزارش، در ۱۱ ماهه امسال ۲۵۴ هزار و ۲۰۰ تن لاستیک خودرو (رشد ۲۰.۴ درصدی)، ۵۰۳ هزار تن کارتن (رشد ۳.۵ درصدی)، ۷۲۶ هزار و ۶۰۰ متر مکعب نئوپان (رشد ۹.۶ درصدی)، یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب فیبر (رشد ۴.۷ درصدی)، ۶۱۰ هزار و ۸۰۰ تن روغن صنعتی و موتور تصفیه اول (رشد ۷.۳ درصدی)، ۱۲۷ هزار و ۸۰۰ تن دوده (رشد ۱۶.۲ درصدی)، ۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی (رشد ۹.۴ درصدی)، پنج هزار تن الیاف اکریلیک (رشد ۲۹۳.۲ درصدی)، ۲۵۵ هزار و ۴۰۰ تن نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی (رشد ۱۸.۶ درصدی) و ۱۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار زوج انواع پاپوش و کفش (رشد ۲.۲ درصدی) تولید شد.

همچنین تولید پودر شوینده با افت یک درصدی در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۸ به ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تن، انواع کاغذ با افت ۳.۳ درصدی به ۹۲۹ هزار و ۵۰۰ تن، سموم دفع آفات نباتی با کاهش ۱۵.۶ درصدی به ۲۹ هزار و ۳۰۰ تن، نخ فیلامنت پلی استر با افت ۹.۳ درصدی به ۲۴۸ هزار و ۶۰۰ تن، الیاف پلی استر با کاهش ۳.۵ درصدی به ۲۱۲ هزار و ۳۰۰ تن، چرم با افت ۱۱.۶ درصدی به ۳۸ میلیون فوت مربع و الکتروموتور با افت ۱۰.۶ درصدی به هفت میلیون و ۷۰۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید.

کد خبر: ۸۰٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha