۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
چه حالاتی ممکن است پس از اقدام به ثبت شرکت پیش آید؟

چه حالاتی ممکن است پس از اقدام به ثبت شرکت پیش آید؟

یکی از بدترین مراحلی که می تواند برای اشخاصی که به دنبال ثبت شرکت ها هستند به وجود بیاید، گزارش رد شدن پرونده است.

به گزارش بازار، یکی از مهم ترین بخش های ثبت شرکت، حالاتی است که پس از ارائه مدارک و فرم ها به اداره ثبت و... رخ می دهد. اگر می خواهید با این حالت ها آشنا شوید، ادامه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید چراکه در این مقاله می خواهیم به معرفی حالت های مختلف بررسی پس از ارائه مدارک توسط کارشناسان ثبتی بپردازیم.

آشنایی با حالا مختلف ثبت پس از ارائه مدارک
این موضوع یک موضوع عادی است که مدارک شما پس از ارائه و تحویل به اداره ثبت توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و مشکلات و کمبود های آن به شما اطلاع داده شود. در همین خصوص باید بدانید که حالت های مختلفی اعم از رد شدن پرونده، ناقص بودن پرونده و صدور آگهی در انتظار شما خواهد بود که این فرایند بررسی خود می تواند زمان بر باشد! بنابراین تا پایان رای نهایی باید منتظر این ۳ حالت باشید! اما این ۳ حالت چیست و معنای آن به چه منزله است؟

شیوه کار به چه صورت است؟
شیوه کار بسیار ساده و راحت می باشد! شما پس از تکمیل نمودن مدارک و فرم های خود و آماده سازی و تحویل آن ها به اداره ثبت شرکت‌ها وارد مرحله ثبت شرکت خواهید شد. متصدی که این شرکت فعالیت می کند پرونده شما را به صورت کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد داد و در صورت بروز مشکل و یا عدم مشکل ۳ حالت زیر رخ می دهد.

رد شدن پرونده
یکی از بدترین مراحلی که می تواند برای اشخاصی که به دنبال ثبت شرکت ها هستند به وجود بیاید، گزارش رد شدن پرونده است. این گزارش به این معنا می باشد که در مدارک شما نواقصی وجود دارد که به اصطلاح غیر قابل رفع هستند و حتی در این صورت هشداری به جهت بررسی مدارک به شما داده نمی شود و پرونده شما به صورت رد شده به نمایش در میاید.

نکته قابل توجه ای که در این بخش وجود دارد، این است که پرونده شما به صورت کامل رد خواهد شد و شما مجدد باید تمامی مراحل ثبت شرکت ها را از اول طی کنید! پس برای این منظور بهتر است ابتدا مجدد اظهارنامه ای تهیه کنید و به واسطه آن کد رهگیری دریافت کنید.

ناقص بودن پرونده
از دیگر پیام هایی که توسط اداره ثبت شرکت ها در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد، مرتبط با پیامی است که حاوی آن پیام نشان دهنده ناقص بودن مدارک شما خواهد بود. در این صورت لیست نواقص پرونده برای شما ارسال خواهد شد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن نسبت به تکمیل نمودن نواقصات پرونده اقدام کنید.

نکته قابل توجه ای که وجود دارد، این است که تفاوت این مرحله با مرحله قبل کاملا مشهود می باشد. در این مرحله نواقصی در پرونده شما وجود دارد که با برطرف کردن آن می توانید به مرحله بعد برسید اما در حالت قبل، هیچ راهی جز شروع مجدد نخواهید داشت!

چه حالاتی ممکن است پس از اقدام به ثبت شرکت پیش آید؟

صدور آگهی
یکی از بهترین حالت هایی که می تواند در این خصوص برای شما عزیزان به نمایش در بیاید، حالت صدور آگهی است. این حالت به این معنا می باشد که پس از ارائه مدارک به اداره ثبت و بررسی آن توسط کارشناس مربوطه هیچ مشکلی در روند ثبت شرکت شما وجود ندارد و شما به راحتی می توانید شرکت خود را ثبت کنید.

در این صورت شخص متقاضی و یا وکیل وی باید با در اختیار داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به اداره ثبت شرکت ها به جهت امضای ذیل دفاتر، مراجعه کند.

ثبت شرکت ها چند روز زمان خواهد برد؟
دوستان عزیز لطفاً توجه داشته باشید که زمان درست و دقیقی برای ثبت شرکت ها وجود ندارد! همان طور که مشاهده نمودید پس از ارائه مدارک لازم و بررسی آن ها توسط کارشناسان مربوطه خود  زمان زیادی خواهد گرفت تا مدارک شما به صورت کامل بررسی شوند.

اگر نواقصی در پرونده شما وجود نداشته باشد، شما می توانید در فرایند زمانی کوتاه تری، اقدام به ثبت شرکت کنید اما در غیر این صورت باید زمان زیادی را صرف اصلاح مدارک و یا شروع مجدد کنید.

بنابراین مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، موضوع فرد و یا موسسه ای است که این فعالیت شما را تحت نظر دارد و به صورت مستقیم در تمامی مراحل کنار شماست!

اگر به دنبال مجموعه ای مناسب در خصوص فعالیت ثبت شرکت هستید می توانید به این سایت مراجعه کنید و اطلاعات لازم تر را در این خصوص کسب کنید. شما با استفاده از خدمات وبسایت مشهور می توانید در مدت زمان کوتاه تری شرکت خود را با امنیت بالاتری ثبت کنید تا دچار مشکلاتی همچون رد پرونده و... نشوید که این موضوع خود زمان بسیار زیادی را از شما خواهد گرفت و ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

کد خبر: ۷۹٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha