۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
روند سفرهای بین شهری افزایشی است
مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور:

روند سفرهای بین شهری افزایشی است

آشوری، مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: براساس اطلاعات ۲۵۸ سامانه تردد شمار که در شبکه‌های جاده‌ای نصب شده اند، روند مسافرت‌های نوروزی افزایشی است.

به گزارش بازار، علی اکبر آشوری افزود: میزان سفرهای بین شهری از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ اسفندماه سال جاری در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۸ کاهش ۶ درصدی دارد، اما نسبت به نوروز ۹۹ افزایش ۳۸ درصدی نشان داده است و با توجه به این که روند سفرها افزایشی است و ادامه این شرایط انتظار می‌رود میزان سفرها با نوروز ۹۸ که شرایط کرونایی وجود نداشت برابری کند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس از هموطنان می‌خواهیم به توصیه‌های ستاد ملی کرونا توجه کنند و از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر در محورهای شمالی، محور چالوس محدوده گچسر، ترافیک نیمه سنگین دارد، اما سایر محورهای شمالی از جمله هراز، فیروزکوه و قزوین - رشت ترافیک روان دارند، همچنین در سایر محورهای کشور هم شاهد ترافیک روان هستیم.

آشوری افزود: سامانه جامع ۱۴۱، اعم از سایت ۱۴۱، سامانه تلفنی ۱۴۱ و نرم افزار کاربردی ۱۴۱ این آمادگی را دارند که آخرین وضعیت شرایط جوی و ترافیکی محورهای شبکه جاده‌ای را در اختیار هموطنان بگذارند و از کسانی که ضرورت سفر دارند می‌خواهیم که پیش از سفر به وسیله این سامانه جامع از وضعیت راه مطلع شوند.

وی با اشاره به این که کنترل عملیاتی ورود و خروج شهرهای نارنجی و قرمز از طریق فرمانداری و استانداری‌ها با هماهنگی نیروی انتظامی در حال انجام است گفت: البته سازمان راهداری هم براساس وظیفه خود سامانه‌های دوربین ثبت تخلف را در محورهای شهرهای قرمز و نارنجی نصب کرده است و اطلاعات لازم از طریق این سامانه‌های جمع آوری و برای پلیس جهت بررسی و اعمال قانون ارسال می‌شود.

کد خبر: ۷۹٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha