۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶
چین؛ برترین تولیدکننده گلابی در سال ۲۰۲۰| هر کیلو در بازارهای جهانی ۸۲ سنت تا ۱ دلار نوسان دارد
«بازار» گزارش می دهد

چین؛ برترین تولیدکننده گلابی در سال ۲۰۲۰| هر کیلو در بازارهای جهانی ۸۲ سنت تا ۱ دلار نوسان دارد

داده های آماری منتشر شده نشان می دهد که کشور چین در سال ۲۰۲۰ بزرگترین تولیدکننده محصول گلابی در دنیا بوده و تولید ۱۷ میلیون تنی را رقم زده است، در حالی که در این سال اندونزی نیز بیشترین واردات این محصول را در دنیا به ثبت رسانده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: گلابی میوه‌ای زنگوله‌ای شکل است که در محدوده رنگ ‌های سبز، زرد، قهوه ‌ای، قرمز یا ترکیبی از این رنگ‌ ها وجود دارد. این میوه سرشار از پتاسیم، انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و در حال حاضر ۳۰ گونه گلابی در جهان وجود دارد و غالبا به صورت پخته،  کمپوت و یا خام مصرف می‌شود

بر اساس داده های جهانی منتشر شده در سال زراعی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ کشور چین با تولیدی به میزان ۱۷ میلیون تن بزرگترین تولیدکننده گلابی در جهان بوده است و اتحادیه اروپا نیز با تولیدی بالغ بر ۲ میلیون تن در جایگاه دوم قرار گرفته است.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰ کشور چین صادراتی به میزان ۵۸۰ هزار تن به سراسر دنیا داشته است

بر اساس این اطلاعات منتشر شده، در این سال ایالات متحده، آرژانتین و ترکیه نیز به ترتیب به تولیدی به میزان ۶۵۸ هزار تن، ۵۵۰ هزار تن و ۴۹۰ هزار تن در جایگاه سوم تا پنجم تولیدکنندگان برتر گلابی دنیا قرار گرفته اند.

صادرات ۵۸۰هزار تنی گلابی از کشور چین در سال ۲۰۲۰ به سراسر دنیا
داده های آماری منتشر شده همچنین بیانگر این است که در مدت یاد شده چین ۵۸۰ هزار تن محصول گلابی به سراسر جهان صادر کرده و در صدر لیست بزرگترین صادرکنندگان جهان جای گرفته است. این در حالی است که در همین سال یعنی در سال زراعی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ کشور اندونزی با ثبت وارداتی به میزان تقریبی ۲۳۰ هزار تن در میان وارد کنندگان گلابی در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

در سال ۲۰۱۹ کشورهای چین، ایالات متحده، آرژانتین؛ ترکیه و ایتالیا به ترتیب پنج کشور برتر تولیدکننده گلابی در جهان بوده اند

از سوی دیگر آماری منتشر شده از سوی سازمان فائو نشان می دهد که در سال زراعی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ نیز کشور چین با تولید ۱۷ میلیون تن گلابی در رتبه نخست دنیا جا داشته است و پس از آن نیز به ترتیب کشورهای ایالات متحده، آرژانتین، ترکیه و ایتالیا رتبه دوم تا پنجم دنیا را به خود اختصاص داده اند.

روسیه؛ بزرگترین واردکننده گلابی در سال ۲۰۱۹
از سوی دیگر بنا بر آمار منتشر شده از سوی این سازمان در مدت نامبرده چین باز هم بزرگترین صادر کننده این محصول در دنیا بوده است و صادراتی به میزان ۴۷۰ هزار تن را به سراسر دنیا به ثبت رسانده است.

از سوی دیگر کشورهای هلند، بلژیک، آرژانتین و آفریقای جنوبی نیز در جایگاه دوم تا پنجم صادرکنندگان دنیا قرار گرفته اند.

در آخرین هفته از سال ۱۳۹۹ قیمت هر کیلوگرم گلابی در بازارهای جهانی بین ۸۲ سنت تا ۱دلار و ۱۴ سنت متغیر است

داده های آماری ارائه شده از سوی فائو همچنین حاکی از این است که در سال زراعی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ کشور روسیه وارداتی به میزان ۲۲۸ هزار تن داشته و به این ترتیب در جایگاه نخست وارد کنندگان این محصول قرار گرفته است. این در حالی است که نام کشورهای «اندونزی، آلمان، برزیل و بلاروس» نیز به عنوان وارد کنندگان گلابی در جایگاه دوم تا پنجم دنیا به ثبت رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم گلابی در ۲۰۲۱
گفتنی است بر اساس گزارش، در سومین هفته از ماه مارس ۲۰۲۱ (هفته آخر اسفند ۱۳۹۹) قیمت هر کیلوگرم گلابی در بازارهای جهانی بین ۸۲ سنت تا ۱دلار و ۱۴ سنت متغیر است.

کد خبر: ۷۹٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha