۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
ثبت نام ۲۸۰ هزار متقاضی در طرح دوگانه سوز کردن خودروها
معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد

ثبت نام ۲۸۰ هزار متقاضی در طرح دوگانه سوز کردن خودروها

قاسمی ده چشمه، معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ثبت نام ۲۸۰ هزار متقاضی در طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی خبر داد.

به گزارش بازار، حمید قاسمی ده چشمه با بیان این مطلب افزود: از این تعداد ۱۱۸ هزار خودرو مشمول طرح شده اند که کار تبدیل ۸۵ هزار خودرو انجام شده و اسناد آن‌ها نیز اصلاح شده است.

وی با بیان این که طرح دوگانه سوز کردن مسافربرهای شخصی نیز از چند هفته قبل آغاز شده است ادامه داد: در این طرح تاکسی‌های اینترنتی، مسافربرهای شخصی، سرویس مدارس و مسافربرهای بین روستایی و بین شهری با ثبت نام در سایت مربوطه می‌توانند نسبت به دوگانه سوز کردن خودروهای خود اقدام کنند.

قاسمی گفت: براساس این طرح ۷۵ درصد از هزینه دوگانه سوز کردن خودروی مسافربرهای شخصی را دولت پرداخت می‌کند و این رقم برای وانت بارها صددرصد است.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت تبدیل هزار تا هزار و ۶۰۰ خودرو در روز را داریم و اگر تقاضا افزایش یابد امکان بالابردن این ظرفیت وجود دارد.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که این طرح تا هشت ماه دیگر فرصت دارد گفت: از متقاضیان خواهش می‌کنیم زودتر نسبت به ثبت نام و تبدیل کردن خودروهای خود اقدام کنند و این کار را به ماه‌های پایانی موکول نکنند.

قاسمی اجرای این طرح را یکی از اقدامات بزرگ دولت در سال گذشته دانست و افزود: با اجرای این طرح یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی حمل و نقل عمومی به صورت رایگان دوگانه سوز می‌شوند و در این مرحله حدود ۲۰۰ خودرو مسافربر شخصی نیز مشمول این طرح شده اند که در نظر داریم این رقم را به ۲۹۰ هزار خودرو برسانیم.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۱ میلیون متر مکعب به مصرف سی ان جی کشور اضافه شود و از ۲۴ میلیون متر مکعب کنونی به ۳۵ میلیون متر مکعب ارتقا یابد که یک افزایش ۵۰ درصدی است.

کد خبر: ۷۹٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha