۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
«هارلی دیویدسون» با تغییرات به بازار می‌آید

«هارلی دیویدسون» با تغییرات به بازار می‌آید

یکی از محبوب‌ترین تولیدکننده‌های موتورسیکلت در جهان، هارلی دیویدسون است، این شرکت محصول جدید خود یعنی استریت فایتر را با نام «برانکس» به بازار معرفی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از محبوب‌ترین تولیدکننده‌های موتورسیکلت در جهان، هارلی دیویدسون است. این شرکت با بیش از ۱۱۷ سال حضور پررنگ و مهم در این صنعت توانسته یکی از عرضه کننده‌های تکنولوژی منحصربه‌فرد در زمینه طراحی و ساخت موتورسیکلت باشد. با شروع سال۲۰۲۰ و همه‌گیری کرونا، قرار بود محصول جدید این شرکت آمریکایی به جهان معرفی شود، اما با اندکی تغییرات پس از گذشت سه ماه هارلی دیویدسون از موتورسیکلت استاندارد خود که در استایل استریت فایتر نیز ظاهر شده را با نام «برانکس» معرفی کرد.
این شرکت برانکس را یک وجه متصل کننده گذشته به آینده می‌داند که برای جستجوی این عبارت باید به ظاهر این دوچرخ جذاب پرداخت. استایل برانکس عضلانی با حجم‌های پراکنده بوده که حس تنومند و ماسل‌کار بودن خود را در نگاه اول به هر بیننده‌ای القا می‌کند. اما همچنان سبک کلاسیک بودن خود را در ظاهر حفظ کرده، چراغ گرد جلو با LED به حالت C مانند و استایلی به دور از پیچیدگی با فلاپ‌های پلاستیکی، ظاهری جذاب و اسپرت به این استریت فایتر می‌بخشد.
از طرفی طراحی یک نمایشگر کروی شکل TFT رنگی در جلوترین قسمت فرمان، همان سبک کلاسیک بودن خود را القا می‌کند تا پیکره برانکس را مینمال بودن در کنار المان‌های به‌روز تشکیل دهد. اما آنچه که برانکس را رقیب سرسختی برای رقبای اروپایی و ژاپنی خود می‌کند، قوای محرکه‌ای قدرتمندی است که در بطن آن جا خوش کرده و توانایی بالای را برای این استریت‌فایتر به ارمغان می‌آورد. یک موتور وی-تویین(دوسیلندر) با آرایش وی‌شکل به حجم دقیق ۹۷۵ سی‌سی و به ازای هرسیلندر چهارسوپاپ تعبیه شده تا با پاشش سوخت انژکتوری، حداکثر بیش از ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و حداکثر گشتاوری معادل ۹۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
این قدرت و گشتاور بالا را باید مرهون سیلندر ۶۰درجه‌ای دانست که برخلاف پیشرانه‌های دوکاتی که ۹۰درجه‌ای هستند، این پیشرانه وی‌-تویین هارلی دیویدسون ۶۰درجه‌ای بوده و باتوجه به طراحی سیستم مانیفولد متغیر ورودی و سیستم متغیرسازی بادامک‌ها در سرسیلندر و وجود چهارانژکتور برای پاشش سوخت و جرقه‌زنی مستقیم شمع می‌تواند چنین راندمانی را به ارمغان آورد. همچنین یک سیستم مکش هوا برای بهبود متراکم‌سازی هوا درون سیلندر تعبیه شده تا به تولید قدرت بیشتر کمک بسزایی کند. از طرفی برای انتقال قدرت و گشتاور یک گیربکس شش سرعته دنده ثابت با کلاچ‌های چند صفحه‌ای تعبیه شده تا با وجود سیستم مکاهیدرولیکی کلاچ و صفحات بهینه‌سازی شده، این قدرت به چرخ عقب منتقل شود.
جالب است بدانید که برخلاف رقبای اصلی خود چون هوندا CB۱۰۰۰R و سایر استریت فایترهای پرفورمنسی که برای انتقال قدرت و گشتاور از زنجیر استفاده می‌کنند، مهندسان هارلی دیویدسون از تسمه بهره گرفته‌اند تا این قدرت و گشتاور را به محور عقب برساند. تسمه‌ای نصب شده از نوع چند لایه‌ای بوده و در دورهای بالا منجربه کاهش صدای تولیدی و بهبود عملکرد می‌شود.

از سوی دیگر مهندسان هارلی دیویدسون برای باکیفیت‌ نگه داشتن سواری و رضایت قرارگیری راکب روی برانکس، سیستم تعلیق این استریت فایتر را در محور جلو دو دامپر تلسکوپی قابل تنظیم هیدرولیکی است که در محور عقب یک دامپر(کمک فنر) هیدروپنوماتیکی تعبیه شده که بر اساس ساختار مونوشوک است و با توجه به تایرهای سفارشی میشلن۷۰/۱۲۰ با رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی در جلو و ۵۵/۱۸۰ با رینگ ۱۷اینچی در عقب سواری باکیفیت و نرم را در اختیار راکب می‌گذارد، همچنین سیستم ترمز در محور جلو دیسکی با چهار پیستون در کالیپر و در محور عقب دیسکی با کالیپر تک پیستونه با سیستم ABS هماهنگ شده تا ایمنی بالای را برای راکب این موتورسیکلت به ارمغان آورد. مهم‌ترین آپشن‌های برانکس نمایشگر TFT رنگی، سیستم نشانگر باد تایرها، کروز کنترل، کلاه ایمنی آیرودینامیک نسل جدید و سیستم ترمز ABS است که برای این موتورسیکلت ۱۵هزار دلاری نسبتا معقول است.

کد خبر: ۷۹٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha