۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
۲ میلیون خانه خالی در کشور داریم
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

۲ میلیون خانه خالی در کشور داریم

اردبیل- نظری‌خانقاه، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دو میلیون خانه خالی در کشور داریم که اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند در حل مشکلات در این زمینه مؤثر و مفید واقع شود.

سیدغنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی یکی از عوامل اصلی در خروج مسکن از کالای سرمایه‌ای و تبدیل آن به یک کالای مصرفی است که این موضوع در حقیقت، حمایت از افراد فاقد مسکن تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: در حقیقت خانه جزو کالایی ضروری برای خانوارها محسوب می‌شود که به همین منظور سرمایه‌گذاری برای مالکان صرفه اقتصادی نخواهد داشت و در این زمینه منازل به صورت فروش و اجاره به چرخه مصرف اضافه می‌شود که این مسئله بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به این که کمبود مسکن یکی از معضلات اساسی است؛  در این زمینه اجرای ساخت یک میلیون مسکن توسط دولت از افزایش بی‌رویه قیمت جلوگیری می کند.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: متأسفانه موضوع احتکار خانه توسط برخی‌ها انجام می‌شود و در این زمینه کمبود و گرانی مسکن یکی از مواردی است که نیازمند اصلاح است، به همین منظور طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی به عنوان یک برنامه اساسی توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

وی اظهار کرد: مالیات خانه‌های خالی صرف خانه‌دار کردن افراد محروم جامعه می‌شود که در این زمینه اجرای دقیق و درست سبب می‌شود تا قیمت مسکن ۳۰ درصد کاهش ‌یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۲ میلیون خانه خالی در سراسر کشور وجود  دارد که باید ساماندهی شود افزود: متعادل‌سازی قیمت مساکن با تزریق خانه‌های خالی به بازار اجاره یک اولویت اساسی است و در این زمینه عرضه و تقاضا نیز می‌تواند تا حدود قابل توجهی متعادل‌سازی شود.

کد خبر: ۷۹٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha