۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
مشکلی در تامین روغن خوراکی وجود ندارد
بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور:

مشکلی در تامین روغن خوراکی وجود ندارد

میرمحمدی، بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد در بحث تامین روغن خوراکی مشکلی وجود ندارد.

به گزارش بازار، اشکان میرمحمدی در خصوص بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور درباره بازار روغن مایع و جامد افزود: هفته پیش بازدیدهای سرزده‌ای در این موضوع داشتیم و دبیر انجمن روغن نباتی نیز توضیحاتی در این بحث ارائه کرد و شواهد نشان می‌دهد از بابت تولید و میزان آن مشکلی نداریم و حتی این روزها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید هم داشته ایم.

وی گفت: البته علاوه بر مصارف خانگی با مصارف صنعتی هم با توجه به ایام شب عید مواجه هستیم، اما ظرف همین چند روز اخیر التهابات بازار روغن به نوعی کاهش پیدا کرده است به این ترتیب که روغن سرخ کردنی تقریبا موجود است، اما در مورد روغن پخت و پز در بازدیدهای سرزده‌ای که داشتیم مقرر شده است به میزان کافی تامین شود.

وی به صف‌های طولانی مردم برای تهیه روغن اشاره کرد و گفت: برخی از مردم نگرانی‌هایی داشتند و به دنبال ذخیره سازی برای ماه‌های آینده خود بودند، اما ما به لحاظ تولید در حوزه روغن مشکلی نداریم و تصور ما این است که با گذشت زمان تا قبل از ماه مبارک رمضان مشکلی در بحث تامین روغن سرخ کردنی و پخت و پز نداشته باشیم.

میرمحمدی گفت: در خصوص روغن جامد با کمبود مواجهیم و بر اساس اظهارات دبیر انجمن روغن نباتی ظرفیتی که از بابت روغن نیمه جامد باید تهیه و تامین شود مقداری دچار مشکل است که البته قول دادند مشکل را مرتفع کنند.
بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور افزود: البته همکاران ما در حوزه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان این موضوع را دنبال می‌کنند و ما هم حتما پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سولی مبنی بر اینکه چه میزان از اختلالات موجود در بازار روغن یا مرغ به مسائل ارزی و تحریم‌ها ارتباط دارد؟ گفت: بدون شک شرایط خاص اقتصادی کشور در این موارد تاثیرگذار است و مباحث ارزی در این مسائل اثر خود را گذاشته است.

کد خبر: ۷۹٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha