۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
رشد صنعتی ۷ درصدی براساس آمار بانک مرکزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

رشد صنعتی ۷ درصدی براساس آمار بانک مرکزی

رزم حسینی، وزیر صمت گفت: رشد صنعتی و تولیدی سال ۱۳۹۹ کشور بالای ۷.۵ درصد خواهد شد.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی در آخرین جلسه رفع موانع تولید با اعلام اینکه ما در ٢٩ رشته صنعتی رشد اقتصادی و تولید خوبی داشتیم، گفت: سال ۱۳۹۹ باوجود تحریم‌ها حدود ٣٤ میلیارد دلار صادرات و ٣٧ میلیارد دلار واردات داشتیم که بیشتر مواد اولیه وکالاهای اساسی بود.

وی تجارت ٦٠ تا ٧٠ میلیارد دلاری ایران در شرایط تحریم را مطلوب خواند و گفت: سال اینده قطعا وضع تولید و صادرات بهتر خواهد شد.

رزم حسینی افزود: از اکنون تامین کالاهای اساسی برای سال آینده در حال انجام است و مرتب کالاهای مورد نیاز رصد وتامین می‌شود تعطیلی در کار نیست.

وزیر صمت همچنین از مصوبه اخیر ستاد اقتصادی دولت، در خصوص استمهال یک ساله بدهی ارزی واحدهای تولید خبر داد وگفت: این فرصت یکساله به واحدهای تولیدی خیلی کمک میکند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید شرایط فعالیت‌های اقتصادی را تسهیل کرد، گفت: مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت که با نگاه تسهیل گری مصوب شد، اتفاق خوبی افتاد.

او افزود: براساس این مصوبه صادرکنندگان می‌توانند ارزهای صادراتی خود را به چند روش از جمله، فروش به نرخ نیمایی به بانک مرکزی، واردات مواد اولیه مورد نیاز کشور از محل ارزهای صادراتی و یا فروش به سایر واردکنندگان به کشور باز گردانند.

رزم حسینی با اعلام اینکه صادرکنندگان، قاچاقچی نیستند، بلکه رزمنده‌های اقتصادی هستند، گفت: نباید بخاطر تعدادی معدود متخلف عرصه فعالیت اقتصادی را برای سایر صادرکنندگان متعهد و شریف تنگ کرد.

وزیر صمت در خصوص جلسه با وزیر جهاد هم گفت: بیشتر مشکلات در خصوص مرغ بود که الان مرغ منجمد عرضه می‌شود و از طریق اصناف و تشکل‌ها توزیع را اغاز کرده ایم.

وی همچنین از عملکرد خوب ستاد تسهیل در سال گذسته خبر داد وافزود: ستاد سال گذشته ١٨ نشست در سطح ملی برگزار کرد که ١٤ جلسه ان در ٥ ماه اخیر بود.

رزم حسینی افزود: سال گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیش از هفتاد مصوبه داشتیم که ٦٠ درصد ان اجرایی شد و نزیک به ١٥٠٠ واحد غیر فعال و راکد به چرخه تولید باز گشت.

کد خبر: ۷۹٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha