۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
تحریم موجب ایجاد نهضت واگن سازی در ایران شد
شهردار تهران:

تحریم موجب ایجاد نهضت واگن سازی در ایران شد

حناچی، شهردار تهران گفت: تحریم‌های ظالمانه موجب نگاه به توان داخل و ایجاد نهضت واگن سازی در کشور شد که مصداقی عینی از جهش تولید در کشور بود.

به گزارش بازار، پیروز حناچی در مراسم الحاق ۲۸۹ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل به شبکه ریلی که با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ایستگاه مترو تهران برگزار شد افزود: در دوره جدید مدیریت شهری دو پروژه اتصال مترو تهران به شهرهای هشتگرد و پرند در دستور کار قرار گرفت که بهره وری مترو تهران را افزایش می‌دهد و موجب رضایت مندی مردم شده است.

شهردار تهران ادامه داد: روی قطار تهران- تبریز به طول ۸ کیلومتر نیز طولانی‌ترین محور بازآفرینی شهری رخ داد و این فضا که از دیرباز موجب ناامنی و نگرانی مردم می‌شد به فضای عمومی تبدیل خواهد شد و هیچ نگاه درآمد زایی در این حوزه نداریم.

وی گفت: همچنین ظرفیت اتصال یک ریل رفت و برگشت برای مترو هم در این منطقه دیده شده است که رضایت مندی مردم را ارتقا می‌دهد.

حناچی افزود: خطوط ریلی بین شهری که از داخل بافت‌های مسکونی عبور می‌کند با همکاری وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است تا مشکلات مردم کاهش یابد.

شهردار تهران با اشاره به امضای قرارداد ساخت واگن بین شهرداری تهران با سازمان برنامه و بودجه در هفته قبل گفت: هفته پیش همراه با رئیس سازمان برنامه و بودجه در واگن سازی تهران بودیم، در حوزه ساخت واگن درون شهری و برون شهری نهضتی رخ داده است که مصداق بارز جهش تولید است و اگر تحریم بودیم به این سرعت کارها پیش نمی‌رفت.

شهردار تهران همچنین از اتصال متروی تهران به ایستگاه راه آهن استقبال کرد و افزود: اتصال راه‌آهن درون‌شهری به راه آهن برون شهری از آرزوهای ما بود و امروز در ایستگاه راه‌آهن تهران شاهد اتصال راه آهن به ایستگاه مترو هستیم که نقش موثری در جابجایی و تسهیل سفرهای درون شهری دارد.

کد خبر: ۷۹٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha