۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
یک هزار و ۲۰۰ تن محصولات کشاورزی از کردستان صادر شد
مدیر تعاون روستایی کردستان:

یک هزار و ۲۰۰ تن محصولات کشاورزی از کردستان صادر شد

سنندج- مدیرتعاون روستایی کردستان گفت: توسط تعاون روستایی استان یک هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از طریق مرز باشماق به خارج از کشور صادر شده است.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی سال های ۹۸ و ۹۹ توسط تعاون روستایی استان حدود یک هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از طریق مرز باشماق به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: بعد از مطالعه و بررسی های لازم در خصوص بازار هدف به این نتیجه رسیدیم که مبادلات تجاری مربوط به میوه و تره بار سخت است چرا که برندسازی در خصوص آن انجام نشده بود.

مدیرتعاون روستایی کردستان یادآور شد: کار بسته بندی میوه و سبزی را با برند اتک که مربوط به تعاون روستایی است در استان آغاز کردیم.

اسکندری اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین در اختیار تعاون روستایی شهرستان مریوان را به پایانه صادراتی میوه و تره بار اختصاص دادیم که از سال ۹۸ درخواست موافقت با ایجاد این پایانه را ارائه کردیم.

وی اضافه کرد: شبکه تعاون روستایی با توجه به اینکه شبکه ای بهم پیوسته در سطح کشور است اگر پایانه صادراتی میوه و تره بار در شهرستان مریوان ایجاد شود محصولات کشاورزی صادراتی از این پایانه تامین می شود و هیچ مشکلی در این رابطه هم پیش نمی آید.

مدیرتعاون روستایی کردستان گفت: در آخرین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که در هفته جاری تشکیل شد دوباره این درخواست مطرح شده است و قرار شده بعد از بررسی های لازم به تصویب برسد.

کد خبر: ۷۹٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha