۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
الحاق ۲۸۹ دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی
با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

الحاق ۲۸۹ دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی

۲۸۹ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو باری و مسافری با اعتبار ۶۳۷ میلیارد تومان در یازدهمین و دوازدهمین مراسم الحاق ناوگان در سال جاری به شبکه ریلی کشور پیوست.

به گزارش بازار، در مراسم الحاق این لکوموتیوها و واگن‌ها به شبکه ریلی، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهردار تهران، مدیران عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت متروی تهران حضور داشتند.

ناوگانی که امروز به شبکه ریلی پیوست شامل ۲۴۵ واگن باری نو، ۲ لکوموتیو باری و ۳ واگن مسافری نو، ۵ لکوموتیو بازسازی شده، ۲۸ واگن مسافری و خدماتی و بهسازی ۶ لکوموتیو دیگر بود.
با اجرای این طرح، از خروج ۹ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده و برای هزار و ۲۵۷ نفر شغل مستقیم ایجاد شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع ۱۲ مرحله الحاق ناوگان به شبکه ریلی، هزار و ۱۵ دستگاه انواع ناوگان با اعتبار ۲ هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان به شبکه ریلی کشور پیوسته است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است و برای ۴ هزار و ۱۳۳ نفر شغل ایجاد شده است.

این ناوگان با سفارش ۱۰ شرکت بهره بردار در ۹ شرکت تولیدکننده انواع ناوگان شامل شرکت‌های مپنا لکوموتیو، واگن سازی پارس اراک، فولاد درخشان اراک، واگن سازی کوثر اصفهان، ریل پرداز سیستم، پلور سبز زرند، البرز یزد، پیشگام و کارخانجات بازسازی لکوموتیو راه آهن جمهوری اسلامی ایران در کرج ساخته یا بهسازی و نوسازی شده است.

کد خبر: ۷۹٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha