۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
ادامه مذاکره با کره ای‌ها برای آزادسازی دارایی‌های ایران
رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد

ادامه مذاکره با کره ای‌ها برای آزادسازی دارایی‌های ایران

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مذاکره با کره ای‌ها برای آزادسازی منابع مالی ایران گفت: اگر ببینیم که آن‌ها بیش از این کارشکنی می‌کنند از روش‌های حقوقی برای گرفتن پول ایران اقدام خواهیم کرد.

به گزارش بازار، واعظی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فشارهای مختلف امریکا به ملت و دولت ایران و به ویژه تشدید تحریم‌ها گفت: ملت ما تمام این فشارها را تحمل کرده است و امروز بهار جدیدی در پیش داریم و می‌تواند بسیاری از مشکلات ما حل شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص برداشته شدن تحریم‌ها از سوی امریکا و اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر مذاکره با ایران افزود: موضوع برداشته شدن تحریم‌ها هیچ ارتباطی به انتخابات ۱۴۰۰ نباید داشته باشد و ما فکر می‌کنیم تحریم از روز اول ظلم بزرگی بوده که امریکایی‌ها در حق ملت ایران اعمال کردند.

واعظی گفت: ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که اگر بتوانیم یک ساعت زودتر هم تحریم‌ها را برداریم و البته دوست داریم تحریم‌ها با عزت برداشته شود.

وی افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که برداشتن تحریم‌ها همراه باشد با مقاومتی که مردم ما طی سه سال گذشته انجام دادند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اعضای این دولت از رئیس جمهور تا وزرا بعد از اتمام دوره همه افتخار آنان این خواهد بود که در جهت حل مشکلات مردم گام برداشته اند.

واعظی افزود: ما مثل کشورهای دیگر نیستیم که یک دولت علیه دولت دیگر باشد و افتخار ما این است که دولت بعدی بدون تحریم و با یک واکسیناسیون وسیع کار خود را ادامه دهد.

وی همچنین مسدود کردن پول و دارایی‌های ایران را یک کار غیر قانونی از سوی دولت ترامپ دانست و گفت: الان ما فکر می‌کنیم دولت کره در مقابل این پول مسئول است و هشدارهای لازم را به آن‌ها داده ایم و اگر ببینیم که بیش از این کارشکنی می‌کنند از طریق روش‌های حقوقی برای گرفتن پول ایران از کره اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: مذاکرات با مقامات کره‌ای در این زمینه در جریان است.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در خصوص احتمال بازگشت امریکا به برجام گفت: باید ببینیم امریکایی‌ها در اعلام خود مبنی بر بازگشت به برجام چقدر جدی هستند.

کد خبر: ۷۹٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha