۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
مردم اردبیل نگران تهیه اقلام پروتئینی نباشند/ تولید روزانه ۲۰۰ تن مرغ
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

مردم اردبیل نگران تهیه اقلام پروتئینی نباشند/ تولید روزانه ۲۰۰ تن مرغ

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: اهالی استان و جامعه مصرف‌کنندگان نباید دغدغه و نگرانی از بابت تأمین مایحتاج ضروری به ویژه مواد پروتئینی داشته باشند.

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با هدف تنظیم بازار مرغ و عرضه به موقع آن برای مصرف‌کنندگان در ایام پایانی سال، کشتار تا ۲۰۰ تن در روز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: پیش از این میانگین مصرف استان ۱۱۰ تن در روز پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر با فعالیت شبانه‌روزی کشتارگاه‌ها روزانه ۲۰۰ تن مرغ کشتار شده و روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عده‌ای با شایعه‌پراکنی آرامش و امنیت خاطر مردم را در تأمین اقلام ضروری به هم زدند در حالی که ما به مردم اطمینان می‌دهیم که به اندازه کافی مرغ، ‌ تخم مرغ، ‌ روغن و سایر اقلام مورد نیاز در بازار وجود دارد و هیچ کمبودی را در این ایام در عرضه این محصولات شاهد نخواهیم بود.

نیکشاد افزود: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی با حضور در کشتارگاه بر امر کشتار کیفی و صحیح نظارت می‌کنند و از ساعت شش صبح مرغ بسته‌بندی شده برای عرضه به فروشگاه‌ها حمل می‌شود.

وی در مورد ممنوعیت حمل مرغ از محدوده استان اردبیل خاطر نشان کرد:‌ با مجوز دامپزشکی و مراکز ذیصلاح حمل مرغ مشکلی ندارد ولی چنانچه افرادی بخواهند بدون مجوز مرغی را از استان صادر کنند، قطعا این کار به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و با عوامل آن برخوردی جدی خواهد شد.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما شاهد راه‌اندازی ششمین روستا بازار در شهر اردبیل بودیم تا با همکاری تعاون روستایی محصولات تولید شده روستاییان با شعار از مزرعه تا سفره در دسترس مردم قرار گیرد تا اهالی استان بدون واسطه بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این مراکز در شهرهای مختلف استان ادامه خواهد داشت و سعی و تلاشمان بر این است تا اقلام مورد نیاز مردم به ویژه شکر، روغن، ‌ مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و حتی سیب‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی را در اختیار هموطنان قرار دهیم تا آنها بتوانند محصول کیفی و با برند تولید استان دریافت کنند.

نیکشاد فعالیت روستا بازارها را از ساعت ۸:۳۰ دقیقه تا ۹ شب یادآور شد و ادامه داد: فعالیت این مراکز به صورت دائمی و ثابت خواهد بود و به تناسب هر فصل محصولات متنوع به ویژه میوه، سبزی و صیفی و سایر اقلام در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد به تعادل رسیدن قیمت بازار مرغ و کاهش دغدغه مردم در این زمینه اظهار کرد: برای کاستن از التهاب بازار با همکاری مجموعه قضایی استان سعی کردیم تا از افزایش کشتار توسط مرغداری‌ها حمایت کرده و به نوعی به تنظیم بازار نیز کمک کنیم.

کد خبر: ۷۹٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha