۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
۲۳ هزار تن کالای اساسی در بازار لرستان توزیع شد
معاون صمت لرستان:

۲۳ هزار تن کالای اساسی در بازار لرستان توزیع شد

لرستان- معاون بازرگانی سازمان صمت لرستان گفت: ۲۳ هزار و ۹۱۳ تن کالای اساسی در سطح استان تامین و توزیع شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت لرستان، محمد مراد سپهوند اظهار داشت: پنج هزار و ۵۰۰ تن روغن در پنج ماه آخر سال، پنج هزار و ۳۰۰ تن برنج، ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن شکر و هزار و ۵۱۳ تن مرغ منجمد در استان تامین و توزیع شده است.

وی افزود: براساس روال سنوات گذشته و با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال تقاضای مردم برای کالاهای اساسی افزایش می یابد به همین دلیل سازمان صمت براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار برنامه هایی را دارد تا کالاهای اساسی مردم تامین و توزیع شود.

معاون بازرگانی سازمان صمت لرستان عنوان کرد: امسال نیز طبق روال گذشته اقدامات لازم انجام شده است و توزیع اقلام و کالای اساسی از جمله برنج، روغن، مرغ گرم و منجمد و گوشت به اندازه کافی تامین و توزیع شده است و اکنون کالای اساسی به صورت شبکه های مویرگی با رعایت مناطق کمتر برخوردار در حال انجام است و کار توزیع توسط دستگاه های نظارتی با همکاری معاونت نظارت و بازرسی صمت لرستان تحت نظارت است و هر مقداری که سهمیه برای استان تامین شد، جذب شده است.

وی بیان کرد: ذخایر قابل قبولی برای کالاهای اساسی برای روزهای آتی و تقاضای بیشتر مردم در ایام پایانی سال قبل و بعد از سال موجود است و براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار در سطح عرضه به دست مردم می رسانیم.

سپهوند تصریح کرد: سهمیه های ذخیره ای کالاهای اساسی نیز در انبارها نگهداری می‌شود و در صورت نیاز وارد بازار می کنیم و سعی می‌شود از نظر موجودی کالاهای اساسی و هم از نظر قیمت در سطح قابل قبولی وظایف اصلی خودمان را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبودی از نظر کالاهای اساسی نداریم و  روغن خوراکی مورد نیاز مردم به میزان کافی ذخیره شده است و کمیته رصد نیز بازار را رصد می کند و هرجا که مشکلی برای تامین کالاهای اساسی مردم وجود داشته باشد برنامه‌ریزی برای حل مشکل انجام خواهد شد.

معاون بازرگانی سازمان صمت لرستان گفت: در مرکز و شهرستان های تابع نیز وضعیت بازار رصد می شود تا نیاز کالاهای اساسی مردم به خوبی برطرف شود. کل نیاز استان به مصرف مرغ حدود ۸۰ تن است و اکنون بیش از دو برابر نیاز استان در کشتارگاه های استان کشتار می شود و از نظر توزیع هیچ مشکلی نداریم.

کد خبر: ۷۹٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha