۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
آمادگی مراکز گردشگری استان سمنان برای استقبال از مسافران نوروزی
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان تاکید کرد؛

آمادگی مراکز گردشگری استان سمنان برای استقبال از مسافران نوروزی

سمنان- جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان گفت: تأسیسات و مراکز گردشگری استان آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

مهدی جمال در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بر اساس بازدیدهای مشترک نظارتی انجام شده، تأسیسات گردشگری استان آماده خدمات‌رسانی و پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، تاکید کرد: مسافران نوروزی نیز باید با انجام سفر هوشمند و مسئولانه، نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا توجه ویژه‌ای داشته باشند

وی از ممنوعیت استقرار چادر و گردشگری انفرادی در استان سمنان خبر داد و گفت: استقرار چادر و گردشگری انفرادی در شهرها ممنوع است و درخواست داریم شهرداری‌ها در این حوزه کمک‌رسان و یاری‌گر ما باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اینکه نظارت بر تأسیسات گردشگری از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است، افزود: طی یک سال اخیر و به‌واسطه شیوع کرونا، بیشترین لطمات اقتصادی به صنعت گردشگری استان در حوزه‌های هتل‌داری، بوم‌گردی، مراکز خدماتی و رفاهی و گردشگری، کمپ‌ها و .... وارد شد.

جمال با بیان اینکه در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری و ۷۹ خانه مسافر وجود دارد، بیان کرد: یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

کد خبر: ۷۹٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha