۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
مسدود شدن وجوه فروش برق
سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرد

مسدود شدن وجوه فروش برق

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل مسدود شدن ۳ هزار میلیارد تومان وجوه فروش برق توسط سازمان هدفمندی یارانه ها، کارگران صنعت برق بی دستمزد ماندند.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی افزود: بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان وجوه فروش برق شرکت توانیر در سازمان هدفمندی مسدود شده و هیچ عزمی برای پرداخت این مبالغ به صنعت برق وجود ندارد و عدم پرداخت این مبالغ، صنعت برق را با بجران جدی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه در شرایطی که نقدینگی برای صنعت حیاتی برق یک موضوع بسیار مهم است گفت: تامین نقدینگی امکان تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت برق را برای حفظ پایداری شبکه برق فراهم می‌کند، اما این درحالی است که بهاء برق پرداخت شده از سوی مردم به حساب سازمان هدفمندی واریز شده و سازمان مذکور به دلایل مختلف، از محل فروش برق سهم صنعت برق را پرداخت نمی‌کند و این صنعت را دچار بحران جدی کرده است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در سال ۱۳۸۷ قانون هدفمندی یارانه‌ها با هدف جهت بخشی یارانه‌های مصرفی به تصویب رسید و اجرا شد. قانونی که قرار بود از بخش تولید و تأمین نیازهای ضروری مردم حمایت کند تا تأمین آن با وقفه‌ای مواجه نشود، اما با این شرایط، این قانون برای صنعت برق نه تنها مزیت نداشته بلکه منابع جاری آن‌ها را هم قفل کرده است.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه عدم پایبندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تعهدات قانونی خود می‌تواند باعث ایجاد بحران در صنعت زیربنایی برق شود ادامه داد: برای دریافت مطالبات از سازمان هدفمندی، در حال مذاکره هستیم؛ و بطور حتم مسئولان صنعت همچنان پیگیر دریافت مطالبات و حق و حقوق کارکنان خود از سازمان هدفمندی هستند.

وی گفت: امیدواریم امروز و فردا بتوانیم با دریافت مطالبات صنعت برق، بخشی از مشکلات همکاران را حل کنیم.

کد خبر: ۷۹٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha