۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کشتار ۱۶۰۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های همدان طی یک روز
مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:

کشتار ۱۶۰۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های همدان طی یک روز

همدان - رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کشتار یک هزار و ۶۴۷ راس دام سبک و سنگین طی یک روز در کشتارگاه های استان همدان خبرداد.

محمودرضا رسولی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشتارگاه‌ها از واحدهای مهم تحت پوشش نظارت دامپزشکی است و بسیاری از بیماری‌های دام مانند بیماری‌های انگلی و مشترک که فاقد علامت است، را تشخیص داده و لاشه‌های آلوده از چرخه مصرف مردم خارج می‌کند، گفت: استان همدان دارای پنج کشتارگاه صنعتی دام مجهز به سیستم های بهداشتی است.

وی گفت: این کشتارگاه ها دارای سالن پیش سرد هستند به طوری که طی یک روز در سطح کشتارگاه های استان همدان تعداد یک هزار و ۶۴۷ راس دام سبک و سنگین تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی مورد کشتار و به بازار عرضه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه شهروندان باید فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز و دارای مهر دامپزشکی خریداری کنند، گفت: با توجه به اینکه برخی از بیماریهای مشترک از جمله بعضی بیماریهای پوستی و گوارشی در انسان از طریق تماس مستقیم با ماهیان زینتی و قرمز منتقل می شود شهروندان حتی المقـدور مـاهـی زینتی (قـرمز) شب عید خود را از فروشگاهها و مراکز عرضه بهداشتی و معتبر تهیه کنند.

وی افزود: مراکز فروش مجاز و بهداشتی مکانهای مسقف دارای مجوز فروش ماهیان زینتی و قرمز بوده و دارای لوازم شستشو و ضد عفونی مناسب هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان عنوان کرد: هنگام تعویض آب ماهی قرمز و تماس با ظروف و لوازم نگهداری آن باید از دستکش استفاده کرده و با رعایت بهداشت فردی کودکان خود را از دست زدن و بازی کردن با ماهی بازدارند زیرا ممکن است عوامل بیماریزای احتمالی را به چشم و دهان خود منتقل کنند.

رسولی عنوان کرد: براساس آخرین مطالعات علمی، ماهی قرمز عامل انتقال ویروس کرونا نیست ولی به صورت مکانیکی و ثانویه و از طریق تماس ممکن است باعث انتقال بیماری کرونا شود.

کد خبر: ۷۹٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha