۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
توزیع قیر رایگان بدون نظارت فسادزاست
استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران:

توزیع قیر رایگان بدون نظارت فسادزاست

مرادی، استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران گفت: اگر ما در توزیع قیر رایگان ندانیم که به کدام شبکه تزریق می‌شود فساد ایجاد خواهد شد.

به گزارش بازار، حسن مرادی، استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران درمورد موضوع قیر رایگان در بودجه ۱۴۰۰ گفت: هر نهاده‌ای که خارج از سیستم خودش به شکل رایگان یا کوپنی توزیع شود همگام و همراه با ایجاد رانت خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید مصارف این موضوع دقیقاً مشخص شود گفت: اینکه نماینده مجلس یا شخصیتی بتواند از اختیاراتش استفاده کند و بین یک روستا با روستای دیگر و دستگاه اجرایی با دستگاه دیگر تمایز قائل شود واقعاً فسادآور است.

استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران تصریح کرد: اگر ما در توزیع قیر رایگان ندانیم که به کدام شبکه تزریق می‌شود فساد ایجاد خواهد شد چراکه وقتی حجم زیادی قیر رایگان به دستگاهی داده می‌شود آن دستگاه باید به پیمانکار مورد وثوق کامل تحویل دهد.

در ادامه، دکتر میرتاج الدینی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توزیع قیر رایگان را در حوزه عمرانی کشور یک مسئله اجتناب ناپذیر و ضروری دانست و گفت: در حال حاضر کارهای عمرانی کشور خوابیده و نیازمند اعتبارات نقدی است.

وی با اشاره به کاهش اعتبارت عمرانی از ۲۰ درصد به ۱۵ درصد در سال جاری گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز اعتبار اولیه حوزه عمرانی حدود ۱۰ درصد تعیین شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: هر وقت که بحث قیر در مجالس مختلف مطرح شده بالای دو سوم مجلس رأی داده‌اند چراکه نمایندگان مجلس معمولاً از وضعیت روستاها خبر دارند و به همین دلیل هم تصمیم به این کار گرفته‌اند.

میرتاج الدینی اظهارکرد: با توجه به اینکه نیاز کشور به قیر ۲ میلیون تن است و اگر به درستی توزیع شود کافی است لذا ما هم در اصلاحیه نهایی ۴ میلیون تن را به ۲ میلیون تن کاهش دادیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید کنترل کنند تا هیچ فسادی صورت نگیرد گفت: اصل توزیع قیر می‌تواند به درستی و با نظارت کامل و قوی انجام شود.

کد خبر: ۷۹٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha