۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
ارائه تسهیلات برای واحدهای تولیدی در اردبیل
برای پرداخت حقوق دوماه کارگران انجام می شود؛

ارائه تسهیلات برای واحدهای تولیدی در اردبیل

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: ارایه تسهیلات جهت پرداخت دو ماهه حقوق و مطالبات کارگران واحدهای تولیدی همزمان با شیوع ویروس کرونا و وضعیت نامناسب اقتصادی انجام می شود.

قاسم رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: یکی از موضوعات مهم در بین جامعه کارگران پرداخت به موقع حقوق کارگران توسط کارفرمایان واحدهای تولیدی است که این موضوع به صورت ویژه در واحدهای بزرگ کارگری رصد و رهگیری می شود.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت حقوق مطالابات قشر کارگر افزود: با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب، تحریم و تاثیرات عوامل غیرمترقبه نظیر ویروس کرونا، کارگاه هایی که نتوانسته اند مطالبات کارگری خود را پرداخت نمایند، جهت تثبیت اشتغال های موجود، پایداری تولید با همکاری بانک های عامل زیرمجموعه این وزارت تسهیلات دریافت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل عنوان کرد: در این طرح واحدهایی که به هر دلیلی دارای حقوق معوقه کارگری هستند در صورت تمایل جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک های رفاه کارگران و توسعه تعاون معرفی می شوند که این تسهیلات صرفاً جهت پرداخت حقوق دو ماهه کارگران شاغل در آن واحد تولیدی است.

رحیمی در توضیح نکات مهم در پرداخت این نوع تسهیلات گفت: واحد تولیدی بایستی دارای کد بیمه سازمان تامین اجتماعی باشد و هر تعداد کارگر مشمول این طرح است.

وی افزود: سهم هر بنگاه معادل دو ماه حقوق کارگران بیمه شده آن بوده و نوع عقد تسهیلات در قالب عقد مرابحه و در چهارچوب قوانین بانکی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل ضمن بیان مدت زمان یکسال بازپرداخت تسهیلات اعطایی گفت: در صورت وجود مشکلاتی نظیر چک برگشتی در واحد تولیدی این موضوع با اخذ مصوبه از شورای تامین استان قابل حل است.
وی در پایان یادآور شد: مدت اجرای اینطرح ۶ ماه  بوده و همزمان از اول اسفند ماه شروع شده است.

کد خبر: ۷٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha