۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
یک هزار و  ۵۰۰ پرونده کارگری در هیئت های حل اختلاف زنجان رسیدگی شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان:

یک هزار و  ۵۰۰ پرونده کارگری در هیئت های حل اختلاف زنجان رسیدگی شد

زنجان- یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان از رسیدگی به چهار هزار پرونده در هیئت های تشخیص رسیدگی در استان زنجان خبر داد و گفت: یک هزار و  ۵۰۰ پرونده هم در هیئت های حل اختلاف رسیدگی شده است.

محمدرضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طی ۱۱ ماه امسال چهار هزار پرونده در هیئت های تشخیص رسیدگی شده و یک هزار و  ۵۰۰ پرونده هم در هیئت های حل اختلاف رسیدگی شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس طی ۹ ماه امسال متوسط رسیدگی در هیئت تشخیص ۱۸ روز و در هیئت اختلاف هم ۲۱ روز بوده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان با بیان اینکه سامانه جامع روابط کار در استان راه اندازی شده است، گفت: کارگران به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و در این سامانه ثبت‌نام کرده و کارهای خود را می توانند پیگیری کنند. 

یوسفی تاکید کرد: بعد از راه‌اندازی این سامانه همه قراردادهای کار در آن بارگذاری شده یعنی هیچ کارفرمایی قادر نخواهد بود بدون بارگذاری در این سامانه ادعای قراردادی بودن کارگر خود را مطرح کند و از طرفی همه دعاوی مربوط به کارگر و کارفرما و بسیاری از خدمات از جمله خدمات بیمه بیکاری و سایر موارد از طریق این سامانه انجام می شود. 

وی گفت: اگر کارفرمایان مشخصات قراردادهای کارگران خود را در این سامانه ثبت نکنند قابل استناد نخواهد بود و بعد از این تنها مرجع بررسی قراردادهای کار و نیز سایر درخواست‌های ارائه خدمات منوط به ورود به سامانه جامع روابط کار خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان ابراز داشت: از طرفی ثبت قراردادها برای کارگران قابل مشاهده است همچنین در قانون کار محدودیت زمانی برای قراردادهای کار مشخص نشده و می‌ توان قراردادهای کار را به هر مدت زمانی که طرفین قرارداد توافق می‌کنند این مدت زمان برای هر دو طرف تعیین شود.

یوسفی افزود: همچنین این سامانه باعث شده تا کارگران شکایت خود را در این سامانه ثبت کرده و تمام مراحل رسیدگی را از این سامانه مشاهده کنند. 

کد خبر: ۷۹٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha