۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
 ثبات قیمت طلا در بازار تا تابستان ۱۴۰۰ ! بازار کساد جواهرات در روزهای پر التهاب خرید پایان سال| دلار همچنان در کانال ۲۴ هزار تومان
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با بازار پیش بینی کرد؛

ثبات قیمت طلا در بازار تا تابستان ۱۴۰۰ ! بازار کساد جواهرات در روزهای پر التهاب خرید پایان سال| دلار همچنان در کانال ۲۴ هزار تومان

بازار طلا و سکه در واپسین روزهای سال برخلاف سنوات گذشته کساد است و معامله ای درآن به چشم نمی خورد کارشناسان می گویند به احتمال زیاد این روند تا انتخابات ریاست جمهوری (اواخر خرداد) ادامه دارد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: این روزها بازار همه کالاها حتی درشرایط محدودیت های کرونایی گرم است اما تنها بازاری که درآن داد و ستدی انجام نمی شود بازار طلا و جواهراست. بازارپرزرق و برقی که در سالهای پیش ازهمه بازارها در این روزهای پایان سال شلوغتر بود و فعالان آن از کله صبح تا شب به فعالیت مشغول بودند اما اکنون به بازاری سرد و بی روح تبدیل شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرگزاری «بازار» گفت: بازارطلا و جواهر مدتهاست شرایط مساعد و مناسبی ندارد چرا که معامله آنچنانی در این بازار صورت نمی گیرد.

چرایی علت کسادی بازار طلا و جواهرات 
آیت محمد ولی با بیان اینکه فعالان بازار طلا آرام ترین اسفند داد و ستد طلا را در طول چندین ساله خود تجربه می کنند، گفت: عوامل متعددی باعث شده است تا معاملات آنچنانی دراین بازارانجام نشود. به طورمثال نوسان قیمت انس جهانی و انتظاربرای کاهش قیمت ها، همچنین کاهش قدرت خرید مردم موجب شده است تا بازار معاملات طلا و سکه این روزها کساد شود.

پیش بینی می شود که قیمت طلا و سکه تا اوایل تابستان همچنان با نوسان اندک قیمت همراه باشد و رشد آنچنانی نکند. چرا که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری معمولا قیمت ها برای چند ماه در بازار ثابت می مانند

وی اظهارداشت: پیش بینی می شود که قیمت طلا و سکه تا اوایل تابستان همچنان با نوسان اندک قیمت همراه باشد و رشد آنچنانی نکند. چرا که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری معمولا قیمت ها برای چند ماه در بازار ثابت می مانند.

طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۵۰ هزار تومان
بنا به این گزارش، هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۵۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان است. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده است وفروخته می شود. علاوه بر این قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۳۹۷ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

نوسان قیمت سکه در بازار
البته قیمت  طلا و سکه طرح جدید امروز نسبت به روزکاری قبل با افزایش همراه شده است؛ سکه طی هفته های گذشته از کانال ۱۲ میلیونی عقب نشینی کرده و به کانال ۱۱ میلیونی بازگشته است؛ از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.  قیمت ارز نیز در بازار مدتی است ثابت مانده است ‌ طوری که هم اکنون قیمت دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت یورو ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان شده است.  

نوسان قیمت دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی در حالی در هفته های اخیر ادامه دارد که صرافی های بانکی در روزهای اخیر قیمت خود را کاهش داده اند و به کانال ۲۳ هزار تومان رسانده اند. این درحالی است که در بازار آزاد، دلار توانسته است خود را بالای محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰  تومانی نگه دارد.

ثبات قیمت ارز در بازار| دلار همچنان در کانال ۲۴ هزار تومان
در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل ثابت مانده است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار ۲۳ هزار و ۹۱۶ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۳ هزار و ۴۴۲ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۴۲۸ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۸۶۵ تومان اعلام شده است.

سودآوری بالای معامله ارز دیجیتال باعث شده است تا خیلی از سرمایه گذاران طلا و سکه به بازار مجازی بیت کوین و رمز ارزها روی آورند

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بنا به این گزارش مدت هاست که بازار ارز از جنب و جوش خاصی برخوردار نیست. کارشناسان خروج سرمایه گذاران از این بازار به دلیل ریسک پذیر بودن آن و برخی ها فعال شدن بازار بیت کوین و رمز ارزها علت کسادی بازار طلا و سکه عنوان می کنند و می گویند؛ سودآوری بالای معامله ارز دیجیتال باعث شده است تا خیلی از سرمایه گذاران طلا و سکه به بازار مجازی بیت کوین و رمز ارزها روی آورند.

کد خبر: ۷۹٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      2 0
      آیا طلا تا آخر شهریور ماه رشد داره یا خیر